Omkoping in het dubbel

vrijdag 26 april 2013
Toen zij een prachtige tas maakte voor de levensnoodzakelijkheden van zoonlief, was ik verliefd... Net zoals de rest van blogland. Al gauw waren nog een aantal leuke tassen die hun weg naar mijn scherm vonden.

59 - Katie bag 05

Ondergetekende en de mdh muizen er een weekendje van tussenuit en de khadetjes worden bij oma'n'opa gedumpt... goed genoeg om mijn moederhartje een schuldgevoel te bezorgen. Dus dacht ik van ze elk een schoon valieske te bezorgen. De stof hiervoor had ik al liggen na een uitstapje naar Kortrijk voor een vreselijk schoon pinguïn stofje, in blauwe en gele uitvoering - want hier wordt in 't dubbel omgekocht.

59 - Katie bag 06
Stof: Penguins (Kokka) van bij Soldeur - Stof voering: Bye bye birdy (Windham) van bij de Stoffenkamer
Patroon: Katie Boston Bag van I think sew
Bij Engelse patronen is het altijd een beetje mikken met wat je juist nodig hebt - Engels is niet mijn sterkste kant, zeker niet voor specifieke naaitermen. Vooral de versteviging vond ik moeilijk - want gezien het jong geweld in huis wou ik de tassen toch wat aan de stevige kant. Wat wikken en wegen en een overval van de plaatselijke stoffenwinkel later koos ik voor een combinatie van Vliene 150 en H640.
Oorspronkelijk wou ik de voering in gabardine maken, maar dat is zo 'saai' van kleur. bij de Stoffenkamer vond ik een leuk en kleurig alternatief dat ook niet al te bond was.

Zoonlief was eerst aan de beurt. Ik koos als tassenband voor het felgroene van het vogeltje dat hier en daar opduikt. Ik gebruikte voering in een bijpassend groen - streepjes in de lichtste kleur - en liet de donkerste kleur terugkomen in de biais.
59 - Katie bag 0159 - Katie bag 02 59 - Katie bag 0359 - Katie bag 04

Aangezien er hier twee Khadetjes rondlopen en er slechts één een zakje had gekregen, leidde dat tot een pruillip, neerhangend hoofdje en opgetrokken schouders bij het meisjesKhadetje - enig drama is haar niet vreemd. Maar ik kon haar geen ongelijk geven. Dus in plaats van me in de zetel te nestelen ging ik opnieuw aan het knippen, strijken en stikken. Het werd stilaan donker, en mijn oogskes begonnen wat toe te vallen... maar heel vroeg deze morgen rolde exemplaar nummer twee van onder 't machien:

59 - Katie bag 07
59 - Katie bag 0859 - Katie bag 09
Hier koos ik het blauwe randje van het hoedje en het vogeltje als kleur voor de tassenband en de voering. De buitenband rondom knipte ik deze keer in twee, zodat de pinguins langs beide kanten rechtop staan - bij de eerste versie lagen ze neer, ik vind het precies wel schooner als ze rechtstaan.

En de Khadetjes? 't Zal hun pinguin wezen of ze rechtstaan of neerliggen, het eerste werk deze morgen was de tas 'vullen met spullen' en met 'het koffertje naar oma'n'opa gaan'. In gebruik genomen en goedgekeurd.

27 opmerkingen:

  1. laat in de avond en vroeg in de ochtend werk kan wel eens meer tot mooi resultaten leiden ;)
    mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi! En nu genieten bij opa en oma. En kjullie, geniet van de rust en elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon !
    Met zo'n reistas wil ik ook wel een weekendje naar O&O ... ;-)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moooi!
    De stofjes zijn niet echt mijn smaak maar de tas vind ik wel super!
    Nice job!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er alweer supergeweldig uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de stofjes geweldig alsook de tas.
    En de voering vind ik ook super, zoiets anders dan gewoon een effen kleur.
    Geslaagde versie! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het ook niet zo voor een effen voering, precies wat 'saai'

      Verwijderen
  7. oh, wat zijn ze leuk! de mini khadetjes willen nu vast wel vaker logeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo leuk!! Dat logeerpartijtje wordt een groot succes, kan niet missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waw, dat zijn echt mooie tassen. En inderdaad een wreed schoon stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal geslaagd, echt heel leuk! Dat patroon lonkt... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon doen, schoon en duidelijk patroontje, goed te doen!

      Verwijderen
  11. Met zo'n geweldige tassen zullen die twee khadetjes nog vaak uit logeren willen !
    Geniet van jullie weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldige tassen, echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wauw... dat ziet er niet evident uit om te maken.
    Zo'n leuke modelletjes en stofjes! Ik ben fan ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je een hemdje kunt maken, dan lukt dit ook zunne! Gewoon eens proberen, het is echt een duidelijk patroontje.

      Verwijderen
  14. Zeer mooie tassen mijn Engels is niet goed genoeg om zo een patroon te volgen ik heb meer hulp nodig ze zijn echt PRACHTIG!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sturen ze via mail het patroon door?
    7 dollar of ben ik mis :)

    Hoe hoog is de tas?
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Patroon inderdaad via mail, zal iets van een $7 geweest zijn. De tas is 26cm hoog, ik maakt hem wel iets breder dan op het patroon. Als je meer uitleg nodig hebt mag je altijd mailen, ik help je wel.

      Verwijderen
  16. Ja, dat is em .....of toch zo ongeveer ( hij lijkt wel op de tas die ik ook wil maken...maar daar zit paspel tussen....extra stevig dan he!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De versie waar ik nu mee bezig ben is ook met paspel... Ik ben eens benieuwd!

      Verwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.