doet verder van tricot - deel 2

woensdag 22 mei 2013
van de kampeerstapel resten me nog twee lappen stof. Voorlopig blijven die nog even liggen, want ik heb andere plannen. Nu ik toch ietwat in tricotmodus ben, nam ik nog twee andere stofjes uit de kast om twee minireizigers te verrassen.

Otto en Wolf vertrekken binnenkort voor enkele maanden op reis door Europa... Spannend vinden wij dat, en we gaan ze zondag een dikke zoen geven vooraleer ze vertrekken. Voor in de koffer maakte ik nog twee tshirts - aangezien ik toch goed op dreef ben met de overlock was dat een kleine moeite. Voor de jongste de vrolijke duikboten.

69 - Tshirt 01
Stof: duikbotentricot blauw (Nosh organics) van bij Bambiblauw - Patroon: minikrea
Een stofje kiezen voor een stoere vijfjarige deed me toch even nadenken.Vinden die de drukke Nosh/Bora prints nog leuk? Ik moet je het antwoord schuldig blijven, ik koos voor de felgekleurde sterren en speelde op veilig...
69 - Tshirt 02
Stof: sterrentricot van bij Koekepeertje - Patroon: minikrea

18 opmerkingen:

  1. Wat een leuke shirts weer. En de stofjes zijn ok geweldig!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi,ik wil ook ne overlocker.welke heb jij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zocht het net even op voor je: een Janome 990d - heel content van. Bij ons in de naaiwinkel zijn ze fan van Janome, ik kan niet vergelijken, heb er zelf geen verstand van. Maar... hij is eenvoudig om mee te werken, goei handleiding en zelfs het bedraden vind ik relatief simpel. En 't is een droom om zo met tricot te werken, of zelfs te moeten zomen, die snelheid...
      Zeg, Patricia, in je fantastische enveloppe, zaten daar ook zelfgemaakte knoopjes bij? Ik vroeg het me gewoon af, heb zin om eens te experimenteren ;)

      Verwijderen
    2. Bedankt voor de tip(eerst nog wat sparen),Het zou kunnen,ik maak soms knoopje van Fimo(bloemmekes)met uitsteekvormpjes

      Verwijderen
    3. Die van bepaalde supermarkten zouden ook wel goed zijn zunne, en scheelt een stuk in prijs. Ik ging voor Janome omdat ik de middenstanders in de buurt wil steunen - en daar dan ook terecht kan als er iets aan mankeert... maar daar zit natuurlijk wel wat prijsverschil op. Bij 'gemaakt' zijn er ook soms groepsaankopen, dat scheel ook weer hé

      Verwijderen
    4. Ik heb 20 jaar geleden een Bernina naaimachine gekocht,ook ne dure aankoop ,maar hij doet het nog steeds goed.Ik twijfel of ik een overlocker veel zo gebruiken...

      Verwijderen
  3. Tricot-queen!
    :)

    Ik moet dat toch ECHT ook eens proberen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. - schaterlacht - en ja, gewoon proberen, met een overlock erbij is 't bijna kinderspel ;)

      Verwijderen
  4. Ik zou eens een tricotworkshop moeten volgen bij u! Alleen heb ik geen overlock...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die heb ik ook nog niet zo lang hoor... met een gewoon machine lukt het ook! Altijd welkom dus :)

      Verwijderen
  5. amai, die klein mannen gaan nogal content zijn met zulke mooie t-shirts!!! Tof!
    ikzelf heb(nog)geen overlocker en ben helemaal nog niet gedreven in tricot stikken. Maar wie weet komt het er nog ooit van!
    Tof stofkes ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Natuurlijk vinden ze dat nog leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben kussenovertrek aan het maken in tricot, maar helaas, gaat niet zo vlotjes, is wel mijn eerste keer met tricot! Geef mij maar een katoentje zenne!! Ben jaloers op die knappe T-shirts. :-(

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.