Er zwaait er eentje af...

vrijdag 30 augustus 2013
Kleine meisjes worden groot. Vree snel, zo blijkt. Het kleinste khadetje mag haar geliefde nuitenuit inruilen voor de peuterklas.

.

Om de nuitenuitdames te bedanken, tekende ik een tijdje geleden een zeer eenvoudig tasje dat geschikt is voor een bandwerkske. Om het voor mezelf boeiend te houden, combineerde ik er vrolijk op los met een aantal leuke stofjes.

106 - Afzwaaien 02

Mocht u zich nu afvragen of dochterlief in een fabriek opgevangen werd (aan de hoeveelheid zakskes te zien), nee hoor. De nuitenuit bood deze zomer ook onderdak aan zoonlief en ik wou graag àlle madams bedanken (ook de kokkinnen, kuismadammekes, wisselende beurtrolmadammen en jobstudenten). Kwestie van volledig te zijn en mezelf bezig te houden ;)

106 - Afzwaaien 03

Ik vertrok van de mufko, met verschil dat ik in patroondeel b een plooitje toegevoegd heb. Geen super ingewikkelde dingen maar het geeft onmiddellijk een ander effect. Om de plooi goed op zijn plaats te houden, stikte ik die door.

106 - Afzwaaien 04 106 - Afzwaaien 05

Voor wie het ondertussen gezien heeft, er volgen nog wat foto's ;). Geen twee zakjes zijn dezelfde, ik liet me gaan met hier en daar wat appliceren en poging-tot-borduursels. De onderste twee zijn alvast mijn favorieten.

. 106 - Afzwaaien 07 106 - Afzwaaien 08 . .

Om het geheel af te leveren, maakte ik een papieren mandje krokantje waar de tasjes in gedeponeerd werden. Aan de dames om uit te vechten wie welke kiest ;). In ieder geval een ongelooflijk dikke merci om voor dochterkhadetje te zorgen ('t is een nummerke, ik verzeker het je), haar bezig te houden, verhaaltjes en liedjes te leren (oja, daar mag ik van meegenieten) en haar en passant nog wat extra manieren te leren! Eigenlijk verdienen jullie een gouden zakske ;)

Zomer 2013 - 6
Blogsgewijs zal ik mijn zomerproject niet afwerken binnen de zomervakantie, maar
de werktafel loopt wat voor... binnenkort mag je de 'achterkomertjes' verwachten ;)

22 opmerkingen:

  1. Amai, supermooi gedaanten afgewerkt! Die hebben je altijd graag zien komen denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, super met die borduursels !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat is heel mooie gedaan, ben stiekem jaloers

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh super!
    Hoe doe je dat, zo'n 'owl my god' tekstje stikken? (please zeg nu niet 'met heel veel geduld' :) )
    die met de knoopjesbloemen is ook super! die ga ik onthouden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol... dan ga ik maar niet antwoorden zeker ;)
      Eerst schrijven op een kalkpapiertje, dat op de stof leggen en daarover stikken (= plantrekkerij). Ik probeerde met een grotere steeklengte, maar dat marcheert niet zo goed: best 2,2 of minder.

      Verwijderen
    2. Ewel ik vroeg me net hetzelfde af! Zo prachtig gedaan!!

      Verwijderen
  5. Ik ben fan van dat borduursel :-) Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi! En allemaal anders maar toch één geheel, ze zullen daar content geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Had de foto's al zien passeren op Flick'r en blijf de tasjes giga leuk vinden. Ook super om het verhaal erbij te lezen nu.
    Knap gedaan!
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat een bandwerk en wat een mooie tasjes!!
    Je geeft weer inspiratie voor komende projectjes...
    You rock!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zomaar je even uitgeleefd! Met een heel tof resultaat, deze zal ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allemaal HEEL tof gedaan , die met die bloemknoopjes ...smelt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super mooi, en leuk dat ze allemaal net anders zijn. Goed idee, over een kalkje stikken. Die ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Eenvoudige zakjes misschien wel, maar door alle details zijn het stuk voor stuk toppertjes ! Meer zelfs, echte bijoukes ! En die borduursels ... respect !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo mooi! Die met de knoopjes is mijn favoriet! Altijd fijn je berichten te lezen/bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi! Die met de knoopjes is ook mijn favoriet. Leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zo keilief en bandwerk zou ik nier durven stellen want ze zijn allemaal verschillend, een piéce-unique!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een mooie en gevarieerde collectie! Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gewoon prachtig! Ik zou alvast niet kunnen kiezen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk! En lief dat je aan iedereen gedacht hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.