Hoe-te-doen: den mufko

dinsdag 20 augustus 2013
Voor een leuke gelegenheid - voor wie nieuwsgierig is, even geduld, het komt ;) - had ik een eenvoudig tasje nodig. Ik heb er geen probleem mee om patroontjes te kopen - kwestie van kleine zelfstandigen een hart onder de riem te steken en zo - maar ik vond dat ik dit toch zelf moest kunnen. Dus ging ik aan het tekenen en hierbij presenteer ik jullie den mufko oftewel een supersimpel tasje. Geen hoogstaande couture, gewoon een leuk praktisch ding. De afmetingen zijn 17x10 cm en het patroontje kun je hier vinden - of via het tabblad 'op eigen risico'. Amuseer jullie!

Mufko 00
Mufko 01 Mufko 02 Mufko 03 Mufko 04 Mufko 05 Mufko 06 Mufko 07 Mufko 08 Mufko 09 Mufko 10 Mufko 11

[Wat ik al surfende op het net ontmoet, pin ik hier. Voel je vrij om er inspiratie
op te doen of om me te laten weten waar ik jouw versie kan vinden :)]

35 opmerkingen:

  1. Wat een leuke naam voor jouw toffe tasje ! Geweldige uitleg ! Heb hem gepind.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er uit als goed te doen. Word hier ook snel een keer uitgeprobeerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh heeeel leuk! Ga ik ook nog een keer proberen! Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ola, altijd leuk om kleine eenvoudige tasjes te maken :) ik pin alvast mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is gepind hoor! duidelijke foto's en uitleg (DANK DAARVOOR!!) dus we gaan hier binnenkort mee aan de slag. Maar eeehhhh, die gelegenheid, wanneer kunnen we die verwachten??????? (hoeze niewsgierig, gewoon PURE belangstelling, ha, ha).
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O gij nieuwsgierig ding ;). Ge zult toch nog een weekje moeten wachten...

      Verwijderen
  6. Tof, deze moet ik zeker pinnen, leuk als 'verpakking'! Bedankt hé

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat nen duidelijke tutorial........mercikes!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk tasje! En een geweldige tutorial! Ik ga je volgen!

    Mischien vind je het leuk om mijn pasgeboren blog ook te volgen
    annetsnaaicreaties.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OOOOOOO,DIT is een leukerdje!!! Ga ik zeker 's proberen en dat gaat moeten lukken want als ik die bubble-pouch kan, dan kan ik dat toch ook hè?!
    Dat guitarenstofke heb ik ook nog, maar dat binnenstofke van jou dat is weer zo supermooi!!!!
    Mag ik mssch 's polsen waar jij meestal je stofjes koopt, Sarah? 't zijn steeds zo'n schoontjes!!!!
    Mercikes voor d'een uitleg en de fotokes hierboven!
    gr
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit lukt zeker... het is niet voor niets een 'eenvoudig' tasje. Het is juist hetzelfde principe als de Bubble pouch, dus je zult er zo doorheen zwieren ;).
      Mijn stofjes komen van werkelijk overal. Ik koop meestal online stofjes (vaak Bambiblauw of overzee), of bij stoffenwinkels hier in de buurt - omdat ik het ook wel leuk vind om de stofjes in 't echt te zien. Maar ik ben heel erg voorspelbaar: M Miller, Free Spirit & Hamburger Liebe, dat is hier het olijke trio ;)

      Verwijderen
    2. dankjewel voor de info. Ikzelf vind het ook het prettigst om de stofjes in het echt te zien én (niet onbelangrijk) te voelen! Maar misschien moet ik het toch eens wagen om online te kopen....

      Verwijderen
  10. Ge hebt dat weer mooi gedaan! Ik zal het wel weten te vinden als ik het nodig heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is een mega-tasje!! Dit staat op de (eindeloos lange) to-do-lijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij bent ongelooflijk! Bedankt voor de fijne post die ik mocht ontvangen in mijn brievenbus! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor de tutorial,ik heb hem net uitgeprobeerd.
    Ik had net nood aan wat afwisseling(binnen +/- 2 weken rijexamen....pfffff) .
    Top modelletje,iets simpel en snel klaar.
    Er gaan er nog van deze volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze voeg ik ook toe aan mijn to-sew-lijstje! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Merci voor de duidelijke handleiding! Heb er ook eentje gemaakt. (en er zullen er ongetwijfeld nog volgen!) :-) http://nuniya.blogspot.be/2014/01/den-mufko-oftewel-klein-tasje-uitgetest.html
    Nu de fedha nog eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Getest en goedgekeurd ;)! Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik heb er al weer geknipt klaarliggen. (http://vrolijkbyleen.blogspot.be/2014/02/cadeautjes.html)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb 2 foto's op Pinterest gezet bij mezelf.Bord zelf genaaid van Carla Vaesen.Bedankt voor de goede uitleg om de Mufko te maken.Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! Dank je wel voor je berichtje, ik pinde ze erbij :)

      Verwijderen
  18. femke schoenmaekers7 juli 2014 om 15:39

    hoi,

    De woest en stormachtig lijkt me super. als ik doorklik op eigen risico kan ik wel foto's vinden. Maar geen patroontje. Ik ben precies wat op de sukkel. Kan je mij even verder helpen? alvast bedankt,

    grts femke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hè Femke, onder de foto staat telkens een linkje naar het patroon (daarop klikken leidt je naar een pdf) en naar de handleiding (brengt je ergens op de juiste plek op de blog). Ik keek alles nog eens na, het lijkt nog te werken. Probeer je nog eens?

      Verwijderen
  19. gisteren gemaakt en het lukte goed (alleen nog wat oefenen op het netjes sluiten van een keergat).
    Ik zat alleen op het einde met een 'overschotje'. Ik had nl. extra lapjes geknipt voor het zakje/flapje, maar dit komt na de vermelding op het patroonblad niet meer terug.
    Heb dan wat aan het foefelen geweest *bloos* en het er wel ingekregen. Maar toch niet 100% tevreden van, want je zag het stiksel aan de achterkant.
    Kan je daar soms nog een beetje extra uitsleg over voorzien? (voor een volgende versie? :))
    Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een zakje aan de voorkant moet je eerst vaststikken op je buitenstof, anders heb je inderdaad een zichtbaar stiksel... Ik probeer eerstdaags eens wat meer info op het net te zwierelen, ik heb er onlangs ook gemaakt met een rits - eens wat anders :)

      Verwijderen
  20. vroeg mij ook af wat ik met patroondeel C moest doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zie hierboven :). Op uw buitenstof stikken en dan heb je een zakje. In voorzie over een dikke twee weken een mufko-special, ik heb nog een paar ideetjes :). Nu eerst even vakantietijd!

      Verwijderen
  21. Beste, mag uw patroon gebruikt worden om daarna te verkopen voor het goede doel?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. gerlinda van der Wal13 februari 2018 om 12:56

    Wat een ideaal tasje en snel klaar.
    Instagram #vlindercollectie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo,

    Ziet er een leuk tasje uit en ook precies de afmetingen die ik nodig heb als GSM-tasje.
    Maar ik kan het patroontje niet downloaden. De andere patroontjes wel?
    Kan je helpen? Alvast bedankt. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.