Big Draw challenge - week 1

dinsdag 8 oktober 2013
Als er iets is waar ik stiekem wat jaloers op ben, ben zijn het de mensen die zomaar wat uit een potlood kunnen toveren. Prachtig vind ik dat. Dus toen ik deze uitnodiging zag passeren, besteede ik er niet echt veel aandacht aan. Haja, ik kan veel, maar tekenen behoort daar niet bij. Tot ik bedacht dat ik wèl kan tekenen... geen figuurkes en schoon dingens, maar lettertekenen doe ik wel graag. Count me in met een twist


Ik maakte het mezelf niet makkelijk, sommige opdrachten zijn niet zo makkelijk te vertalen naar letters. De ene keer zal het wat beter of minder dan de andere keer zijn, het maakt mij niet uit want de bedoeling is om iedere dag een kwartiertje bezig te zijn (en schrik niet hoe weinig letters er op een kwartiertje 'geboren' worden). Ik nam papier uit de kast dat ik ooit op maat gescheurd had voor een of andere workshop en toen niet gebruikte. Het is BFK Rives (Arches), een niet zo potloodvriendelijk papier omdat je iedere gumbeweging ziet... Here we go:

BD01
dag 1 - doodle ofte alla Khadetjes: losse letters op papier
BD02
dag 2 - detail ofte alla Khadetjes: een giga uitvergrote 'p' en wat onzin daarover (en nee, dit speelde ik niet klaar op 15min)
BD03
dag 3 - door het venster ofte alla Khadetjes: vertel wat je ziet als je door het venster kijkt
BD04
dag 4 - planten/bloemen ofte alla Khadetjes: de 'dichtst' mogelijke benadering van tekenen
BD05
dag 5 - zeedier ofte alla Khadetjes: een gamma van vissen waarvan de naam begint met 'p' (ook meer dan 15min)
BD06
dag 6 - hero ofte alla Khadetjes: probeer iets op de manier van iemand waarvoor je grenzeloos respect hebt - helaas
was dit de dag waar het verkeerd ging... Ik ging werken op de manier van Adolf Bernd (aanrader!), maar mijn aquarel
pakte niet op papier, erger nog. In plaats van mooie, scherpe lijnen kreeg ik een uitgelopen goedje. Leve Gillette ;)
BD07
dag 7 - oud ofte alla Khadetjes: plunder eens een oud Afrikaans alfabet (ik ben een traag ding... dubbele tijd)
Nu moet ik bekennen dat ik niet helemaal zonder plan aan deze opdracht begonnen ben. Ik zet graag letters, maar zoals je ziet kruipt daar best wel wat tijd in - en om helemaal goed te zijn, heeft iedere letter nog wat extra liefde en aandacht nodig. Dus wou ik graag hetgeen ik maakte bundelen in een boekje - dan combineer ik twee in één: letters zetten en nog eens een boekje maken. Ik werkte op een lange strook van 50 op 22 en ik zie op het einde van de challenge wel hoe ik die ga bundelen.
Het was lang geleden, dat ik nog eens zo intensief met letters bezig was... maar ik heb van iedere seconde genoten. Ik doe er vrolijk nog een weekje bij!

15 opmerkingen:

  1. Wauw, en gij durft zeggen dat ge niet kunt tekenen !!!!
    Die letters zijn stuk voor stuk prachtig, dat zijn getekende letters hé, da's bijlange geen 'schrijven' .
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk dat dat allemaal samenkomt op 1 tekening! goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Petje af. Hierbij verdwijnt mijn basiscursus humanistisch cursief in het niets ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) Ik volgde net iets meer cursussen dan enkel de basiscursussen, dat scheelt ook. En ik ben er zo'n vijf jaar ieder vrij moment mee bezig geweest!

      Verwijderen
  4. Ik heb net als jij veel bewondering voor mensen die kunnen tekenen, maar wauw, wat jij kan... dat zou ik ook graag kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw, dit is magnifiek. Zo een prachtige letters. Super inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan tekenen, maar goh, ik zou graag zo'n mooie letters maken als jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super! zo beheerst! daar heb ik geen geduld voor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Origineel! Zo'n letters tekenen daar moet je talent voor hebben. Ik kan niet tekenen, geen letters geen figuren,... dat talent is aan mij voorbijgegaan. Dus ik heb heel veel respect voor de mensen die wel zoiets op papier gezet krijgen en ik vind het prachtig om te zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ooooooooooooooooooooooooo, dit vind ik nu zó geweldig! Daar ben ik stikjaloers op sè! Allé, in de positieve zin hè, ik heb hier veel bewondering voor! Mooi, mooi, mooi ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit moet nu al een aardig mooi geheel zijn ! En ik kijk nu al uit naar het vervolg op je verhaal ... zo verrassend !!! (Ik kan dus echt niet tekenen !, niet dat ik ooit dacht dat ik het kon !)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kijk er ook naar uit, ik weet nu nog niet wat het gaat worden. En heel spannend, om te blijven doorwerken aan één stuk - ojee, als er wat misgaat ;)

      Verwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.