Eekhoorn zoekt herfstgerief

zaterdag 2 november 2013
Tussen de soep en de patatten wordt verder gewerkt aan herfst/wintergerief. Uit de stoffenkast werd een zacht v'lourke opgediept, ideaal voor het najaar. Het stofje passeerde in katoen versie al de revue en ligt in een ander kleurtje klaar op de werkstapel. Om maar te zeggen dat het hoog scoort ten Khadetjeshuize...

126-01
Stof: Squirrels and Nuts (David Walker) van bij Bambiblauw - Patroon: aangepast a-lijn jurkje
Na mijn mini frustratie over niet-goed-passende-jurkjes-naar-mijn-zin, tekende ik zelf een eenvoudig a-lijn jurkje. Ik leerde in het voorjaar bij Griet hoe ik kapmouwtjes aan een jurkje tekende, en paste gewoon toe. Voor wie er niet bij was, op haar blog legt ze het haarfijn uit.

126-02

Ik twijfelde even over zakjes op het jurkje stikken... Ze haalden het niet, het jurkje heeft het niet nodig, mijn wasmachine zit er ook niet op te wachten - aaah, die bijna-driejarige-verzamelaars in huis, een ekster is er niets tegen.

126-03

Je bent getuige van een luiaardsjurkje, toch op sluitvlak. Ik had geen zin in ritsgedoe, en werkte het jurkje af met een opening en bijpassende knoop - ik moet iets doen met mijn voorraad knopen ;).

126-04

Heerlijk vind ik dat, snuisteren tot je die ene, passende knoop vind. De stof liet me juist toe nog even te oefenen met het laten doorlopen van stof. Ik snap het principe wel, maar dat toepassen is niet altijd zo simpel. Precies werken, voldoende stof en veel oefening... Ooit lach ik met mijn kopzorgen over dat doorlopende motief.

126-05

Het is plooikesfase ten Khadetjeshuize, voor dit jurkje nam ik zo'n zestal cm speling om mini exemplaren toe te voegen aan het voorpand. Ik stikte ze een tiental centimeter door en stikte aan de voorkant met een hele kleine zigzag in een contrasterende kleur. Gewoon voor de geestigheid.

126-06

Dochterlief houdt van de warmte, mini zwier en de beweeglijkheid. Meer tralala is niet nodig voor mijn kleine khadetje. Kind content, moeder content. Ach, wat kan het leven toch schoon zijn!

30 opmerkingen:

  1. Die stikseltjes op de plooikes zijn super! Dat maakt het net weer iets specialer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mama eekhoorn is goed bezig met het aanleggen van de herfst- en wintervoorraad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi, die kleine details doen het 'm

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh mooi! En vooral die stikseltjes, de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super mooi!! ik maakte van de katoenen versie een pennenzak voor mezelf :) geslaagde stofkeuze dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh ik wist niet dat ze daar een dikkere versie van hadden, heel mooi!
    en prachtig op de dochter
    schoon knoopke ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi!
    De katoenen versie ligt hier ook nog te wachten, heb er nog niet in durven knippen, maar het velours is nog veel leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. Je kent me hè, er liggen er hier trouwens nog zo'n paar voor jou klaar, in roodtinten ;)

      Verwijderen
    2. Oh.....ge bent een schat, die heb ik nog niet in mijn collectie!
      :)

      Verwijderen
  9. Wat een prachtig kleedje. Een heel mooi patroontje dat je daar getekend hebt. Ik ben fan van de plooitjes en de mouwkes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super gelukt,Ik ga dat modelletje onthouden om in de lente een tuniekje van te maken.
    Vree schoon vlourke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. superleuk jurkje... goed idee want ik heb hier ook wat rib-stofkes liggen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie jurk! Het staat je dochter prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie geestigheid, die zigzag. Mijn zoon is vandaag thuisgekomen van het bos met een zak vol eikels. Het kleedje zou wel zakken kunnen gebruiken tijdens een boswandeling ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Love it!!! Supermooie kleuren en super model!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik vind het een prachtig jurkje! een pronkstuk in de garderobe van een driejarig prinsesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Uw plooitjes !!!!!!! De eigen zoon blijft zijn katoenen hemdje in dit stofje ook dragen hoor ... en uw plooitjes maken het gewoon nog een veel mooier stofje !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi zeg, de plooitjes zijn geweldig met die geestige sier-zigzagjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schoontje! Blij dat de naaizin toch weer een beetje de kop opsteekt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. sjiek zeg! ben wel fan van de stiksels op de plooikes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wa een lief jurkje! En die kleine zigzag op de plooitjes ga ik onthouden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Show me your kapsel!!! Ik ben benieuwd...en...spijt of helemaal niet????

    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geestig, die plooikes voor de geestigheid!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.