1 maand later...

zondag 23 februari 2014
Precies een maand geleden dacht ik het roer eens om te gooien en niet zomaar nog meer stof te kopen. Niet dat ik de stoffenzaken niet langer wil steunen... Ik denk eerder aan de planken van mijn kast en hun draagvermogen. Te veel is te veel. Dus probeerde ik...
Stand van zaken na 31 dagen:
4 stofjes werden verkocht
7 stofjes werden weggegeven
12 stofjes werden gebruikt

In totaal zijn er dus 23 stofjes verdwenen uit de voorraad en hebben er 9 nieuwe intrede gedaan. Wat voor mij het beste werkt is alle stoffenzaken gewoon vermijden, niet kijken op online winkels, fb, weet ik veel wat allemaal. Als ik nieuwe stofjes zie verschijnen, heb ik nogal het gevoel van 'moet ik hebben'. Tot aan de grote date was ik relatief goed bezig, maar een blitsbezoek aan het Stoffenspektakel en de nieuwe voorraad van Liesellove deden de balans naar de foute kant overhellen...
 
3out1in1mnd

Er moeten nog 4 stofjes verwerkt worden voor de balans weer op 'nul' staat, maar het goede nieuws is dat er alweer een miljoen ideeën staan te trappelen in mijn hoofd!

28 opmerkingen:

  1. Zowel pareltjes bij de uits als bij de ins ... Soms ook eens je hoofd op NUL zetten hoor, dat heb ik jammergenoeg al eens moeten ondervinden!
    Kijk wel uit naar je nieuwe maaksels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie stofjes voor heel veel inspiratie. Maar dat is bij jou vast geen enkel probleem. Geniet nog van je zonnige zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ken dat fenomeen van overvolle stofjeskasten .....maar in elk geval kijk ik enorm uit naar die miljoenen ideetjes in je hoofd ;-) gaan we vast nog wel wat van mogen meegenieten....
    fijn zondagje nog!

    BeantwoordenVerwijderen

  4. Mooie ins hoor, benieuwd naar al uw maaksels!
    :)

    Ik verlichtte ook het gewicht in mijn stoffenkasten.....met wel meer dan 50 meter stof die ik verkocht en daar bovenop nog enkele verwerkte stofkes.

    Alleen werd mijn stoffenkoopstop deze week opgeheven met alle gevolgen van dien....
    Zo'n 200 meter terug in......waar gaat dat eindigen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geweldig - ligt eventjes strike van het lachen -! Gij zijt toch niet te kloppen. Ik dacht eerst van 'goe bezig', ik had al hier en daar wat van uwe voorraad zien opduiken. Maar toen las ik de rest van je berichtje... Ik gok toch op een accordeonverdiep? Begint meneer Toertjes al maar warm te maken ;)

      Verwijderen
    2. Twee honderd???!!! Lees is dat goed? Nu ja, aan het tempo dat ge naait, kunt gij dat wel gebruiken.

      Verwijderen
    3. Lol - 200m (op één week!)! Dát krijg ik hier noooooit verkocht.

      Verwijderen
  5. Een Stoffenspektakel is niet onmiddellijk de place-to-be wanneer je geen stofjes meer wilt kopen. Heb ik zelf ondervonden vorige vrijdag...
    Er volgen vast weer prachtige maaksels bij jou en daar kijk ik al naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben nochtans zéér flink geweest: slechts 2 stofjes, allebei met een plan :)

      Verwijderen
  6. Toch al goed dat je probeert en erbij stilstaat. Zonder dat was de balans waarschijnlijk veel erger geweest! Ik probeer mij heel hard in te houden en zolang ik nog aan het leren ben, zoveel mogelijk te recykleren of enkel iets te kopen voor een specifiek project. Voorlopig lukt dat, ookal omdat ik nog op zoek ben naar een tweedehands kast om alles in te leggen :-). Echt geen plaats nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een miljoen? Das veul :) kalm blijve hè, zit hier nu ook me wa teveel projectjes, morge dagje verlof er moeten er wa van de baan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. Ooo, ik heb ook een cambie op het programma. Benieuwd naar jouw stofkeuze!

      Verwijderen
  9. Het stoffenspektakel ik ben daar nog nooit geweest.. Toch vind ik dat je nog niet zo slecht hebt vanaf gebracht, zoveeeeeel uit en maar net iets teveel in.Tegen volgende week sta je weer helemaal terug in balans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed gewerkt hoor!! Keep up the good work!
    Dat is ook mijn 'taktiek' ja, alle stoffenzaken vermijden. Werkt wonderwel! Al komt het Stoffenspektakel eraan en nog wat gevaarlijke bezoekjes waar stof te scoren is, dus hopelijk hou ik het vol...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 4 verwerken, dat moet gaan hé. :-) prachtige stofjes heb je er terug bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zeer flink mevr. Khadetjes! Je doet het vooral aan de out-kant een pak beter dan ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Flink hoor! Hier ook een rem op aankopen, en dat lukt best:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik snap niks van al je getel van in en uit en nog 4 en dan is de balans weer nul? Wat ik wel weet dat dat allemaal heel schoon stofkes zijn! Waar was jij al op het stoffenspektakel dan? Heb ik gemist... misschien gelukkig maar. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er was er eentje in Gent afgelopen vrijdag... Over het tellen, ik doe mee met een uitdaging om minder/bewuster stof te kopen, vandaar het getel (als ik er drie gebruik, mag ik er eentje nieuw kopen). Anders eens doorklikken op 3 out 1 in kopje ;)

      Verwijderen
  15. Schoon stofjes heb je weer ingeslagen! Ik moet eens een stand van zaken maken, maar vind alvast van mezelf dat ik ook goed bezig ben. Ik krijg zelfs alles terug in mijn stoffenkast (met veel gewring toch).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Flink bezig!
    Mijn stofbewegingen staan hier op 0 aan beide kanten, eigenlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohhh ohhh ik ken die verslaving :-) Veel plezier met die miljoen ideetjes! en tof dat jullie het leuk gehad hebben samen bij Liesellove!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hihihi, hier nog zo iemand, ik en leuke stofjes,..... . Momenteel kan ik bitter weinig tijd vrijmaken voor men naaimachine (snik snik) en met een volle stofkast mag ik echt niet naar stofjes kijken of ik koop iets, erg hé. en ik heb het niet kunnen laten, maar ik heb toch een paar leuke zomerstofjes gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat gaat lekker zeg. Mooie stofjes zijn er uit en weer in je kast gegaan!

    Ik herken het fenomeen van overvolle planken, die vooral aan het doorzakken zijn... dus er mag wel wat gewicht uit... Stoffenspektakel is hier pas in april, dus ik heb nog even... :D

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hihihi ... ik heb precies iets gelijkaardigs gekocht

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.