Getest: Julia van Compagnie-M

dinsdag 18 maart 2014
Als Marte een nieuw patroontje uitbrengt, dan ben ik er graag bij om dat spikslinternieuwe patroontje uit te proberen. Een tijdje terug werd een oproep gelanceerd om te testen. Zonder al te veel hoop vulde ik het formulier in en ik werd volledig verrast met een mailtje dat ik mocht testen. Geweldig vind ik dat!

177-01
Stof: Scandinavian flower (Bora voor Lillestoff) van bij Sjiekebiele - Patroon: testversie van de Julia (Compagnie M)

Ik diepte uit de stoffenkast een prachtige - vind ik zelf toch - tricot waar ik tot nu nog niet in durfde te knippen. Uit de vele mogelijkheden maakte ik mijn keuze: een versie met een zakjes en flapjes op de schouders. Na het betere knip- en plakwerk van het patroon kon ik beginnen puzzelen om alles uit mijn lapje te krijgen. Had ik het toch wel niet zitten zeker? Hoe ik ook draaide of keerde, ik kon het er niet uit krijgen - dan deed ik zelfs geen poging om het patroon te laten doorlopen. A la guerre comme à la guerre, het is een testversie, dus ik knipte de mouwtjes voor de achterkant op zijn kop. Had ik het niet gezegd, geen kat zou het gezien hebben ;).

177-02

Het patroontje zit - zoals alle andere - ferm in elkaar. Het moeilijkste is kiezen wat je eerst wil maken. Ik weet wel dat het interessant is om de handleiding volledig te lezen - dat deed ik uiteraard niet en zo eindigde ik met een versie zonder de flapjes die ik graag wou. Mijn moeder zou hier een "haast en spoed..." placeren...

177-03 177-04

Om goed te testen, schakelde ik mijn (boeren)verstand zoveel mogelijk uit en deed zoals er stond. Of zoals ik dacht dat er stond. Dat denken-schakelen-niet-denken leidde tot knippen van de verkeerde stukjes voor de hals, waardoor de nek nogal wijd uitviel. Dat 'probleem' werd opgelost door mijn teerbeminde scalpel, de boordstof werd ingekort en voila, mijn Khadetje heeft er een nieuw truitje bij. Getest en goedgekeurd.

177-05

Ik werkte ongelooflijk traag en zorgvuldig. Stoomde ieder overlocksel. Dronk een goei glas wijn. Koos niet voor de 'simpelste' versie en op een uur-en-een-beetje zat ons Julia in elkaar. Om maar te zeggen; stop met truitjes kopen, koop u gewoon dit patroon - vanaf maandag 31 maart - en maak ze zelf. In die tijd krijg je zelf uwen auto niet geparkeerd ;)

Meer testmoois bij: De wereld van Sofie in 't dubbel - Petrol and Mint - Kaatje Naaisels- BelleLien in 't dubbel - SoFilles - Pippelien - Neven-Jansen - Liivi&Liivi - LiliMie 

27 opmerkingen:

  1. Een zalig patroontje om te maken hè?! Mooi resultaat!
    (ik voeg je toe aan mijn lijstje ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super!!! Ik durfde me niet kandidaat stellen maar als ik jou bezig hoor hoe easy het wel ni was, beklaag ik mij natuurlijk mijn niet-kandidaatstelling. Darn it!!
    Ik zal het zeker kopen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel schoon versie van de Julia!
    En zo veel krollekes da da khadetje heeft zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die heeft ze van meneer Khadetjes... ik zou een moord doen voor zo'n krulletjes, maar tja, zo plat als iet hé ;)

      Verwijderen
  4. Oh, ook al zo schoon! 't Is gelijk met de Jackie, hoe meer je er ziet, hoe (nog) mooier het wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi! Tof stofje (bloemetjes!), helemaal in 'mijn' kleuren!
    Moet dringend een overlock aanschaffen ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, maar dit gaat perfect zonder overlock hoor - dat deed ik vroeger ook zo :)

      Verwijderen
  6. Erg mooi de combinatie van het patroontje met het stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O wat had ik ook graag getest - maar soit, het patroontje koop ik sowieso en dan kan ik er inderdaad een hele reeks maken.
    Heel tof stofje heb je gebruikt, vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. MOOI !!!! ik had me ook opgegeven maar was er jammer genoeg niet bij.... jouw versie is toppie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een schoontje, allé ... twee schoontjes: eentje met krulletjes en eentje met bloemetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dit vind ik eigenlijk de mooiste versie die ik al heb zien voorbij komen... knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schoon! Tof patroontje en tof stofke :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je weet het weer leuk te vertellen!! Hele leuke trui!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waaaaaw! Die wil ik wel in een ietsiepietsie (veel) grotere versie. In dat stofke. Gewoon super!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel geslaagd!
    Dat stofje is inderdaad prachtig, ik heb er ook al naar zitten kijken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooie versie!! Ben er -stilletjes- jaloers op :-)
    Dat stofje heb ik al een tijdje klaarliggen voor een 'Julia'-to-be...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. 't is heel knap geworden en ja hoor: ik vind het ook een mooi stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie versie zeg! Lijkt ook erg op een model dat Griet van Emma en Mona al eens maakte voor Emma een jaar ofzo geleden. Ik plande dat ook eens te maken, ooit, als ik tijd heb enzo :D
    Maar jouw versie, die is al TOP! Mooie tricot!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Merci om mee zo intensief te testen! Het ziet er geweldig uit!
    M

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Awel, nu ik mijn tricotangst heb overwonnen overweeg ik om het patroontje te kopen.
    Leuke versie, de uwe!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ziet er super uit. Ik kan niet wachten om mijne overlocker boven te halen en eens aan bandwerk tedoen.
    Pffff geduldig afwachten dus tot 31 maart ,zeg je...dus nog 10 dagen tegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oké, die laatste zin geeft de doorslag, ik ga het kopen. Het is prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super. Ik blijf verbaasd staan voor je oog voor detail. Dat groen bij de blauwe tricot. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.