Uw knieën zult ge verslijten!

woensdag 6 augustus 2014
Een deel van de mensen-met-knie-schuivende/kruipende/spelende/wonende-kinders zullen ongetwijfeld kunnen beamen dat lange broeken een uitzonderlijk korte levenduur hebben - ten Khadetjeshuize is dat de grootste reden waarom ik niet veel broeken produceer, ze zijn de moeite van de tijd die je erin stopt niet waard. Het lange-broeken-seizoen wordt hier gekenmerkt door minstens 1 slachtoffer per kind om de twee weken. Minstens.

239-01
Stof: Rhino turquoise (Echino voor Kokka) van bij De Stoffenkamer - Patroon: Cisse van Zonen09
Dus toen ik als opdracht 'maak een broek' kreeg, en de mogelijkheid van een korte broek zich aanbood, twijfelde ik niet langer. Gezien broeken maken hier niet zo hoog op het te-doen-lijstje staat, plande ik er onmiddellijk twee. Een korte om uit te proberen en een lange voor de wedstrijd.

239-02

Gelukkig maakte ik die testversie - ik denk dat ik anders compleet onnozel ging geworden zijn - want het liep niet zo van een leien dakje - wij kregen als uitdaging de kenmerkende Zonen09handleiding niet mee ;). De combinatie van stress en late/vroege uurtjes zorgden voor een reeks domme fouten waardoor het probeerbroekske in het verdomnissenhoekje vloog. Zonder pardon. Genoeg is genoeg.

239-03

Een dikke maand later en een inspectie van zoonliefs kleerkast later, pakte ik Cisse terug in mijn handen. En werd weer helemaal verliefd op die mooie details. Gezien de tijdsdruk maakte ik me bij het knippen geen zorgen om onthoofde neushoorns, en stikte ik er gewoon op los - u zult het mij wel vergeven, denk ik dan maar. Zomen en een tailleband eraan, de doos pleisters bij de hand en zoonlief kan weer doen waar 'm goed in is... knieën vernielen ;)

239-05 239-04

Voor degenen die serieus last hebben van kriebelende vingers, is er goed nieuws... Er wordt druk aan het patroon gewerkt en normaal gezien komt het mooi op tijd (septembergewijs) om een volledige herfst garderobe voor uw stoere mannen bij elkaar te naaien. Zoek al maar wat schoon stof bij elkaar!

239-06 239-07

De oprichting van een of ander khadetjes-kinder-bevrijdingsfront is trouwens niet van doen. Het kind luister nu eenmaal flink naar zijn moeder - man, ziet die knieën. Zucht. Zonder zwans... ik maak iets, schrijf een blogbericht en pas in een (veel) later stadium worden de maaksels vereeuwigd door mijn prutskodakske. Op mijn communiezieltje, zoonlief zijn knieën zagen er op het moment van schrijven prima uit. Over sadistische moeders gesproken ;)

20 opmerkingen:

  1. Geweldig, was al fan van je "wedstrijd cissi" , maar dit exemplaar in deze stof is ook super. Knapt hoor zonder de handleiding. De stof is super ligt hier ook in de kast, wordt geinspireerd om er iets moois van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof! Ik heb voor de zoon nog niet veel korte broeken zelf moeten maken. De slachtoffers van het langebroekenseizoen worden voor de zomer ingekort en dan kunnen we weer efkes verder... Ik kijk wel uit naar Cisse.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tot welke maat gaat dat patroon?Dat van die knieën dat betert nog hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig! Jouw blogbericht, de knieen van je Zoon en de broek natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super die korte broek.grappig stofke.
    Onze middelste zoon (bijna 20) komt nog altijd thuis met scheuren en gaten in zijn broek.Misschien zit de jeugdbeweging daar ook voor iets tussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In de gele versie nog altijd een heel geliefd stofje hier bij de jongste zoon onder de vorm van zijn dekentje !!! Dus ik vind uw korte-broeken-versie subliem mooi ! En wat een goed nieuws zeg, Cisse die verschijnt in september ! Wetende dat ik onlangs inspectie deed van de jongste zijn kleerkast en moest vasstellen dat hij dringend nieuwe broeken nodig heeft. Hopelijk komt het nog op tijd uit. Voorlopig vond hij een Jacob nog ok ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Speelse versie, leuk! Hier vallen ze de duurste broek kapot en de rest blijft ongeschonde!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een leuke korte broek! Van gaten in lange broeken weten wij hier ook alles. Pff... Ik kijk al uit naar de lancering van Cisse.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan ondertussen al een verhandeling over knielappen schrijven ;)

      Verwijderen
  9. Leuke Cisse in tof stofje! Laat dat patroontje maar snel komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ge zoudt de benen van de dochters hier eens moeten bekijken. Meer blauwe plek dan iets anders. Vallen en opstaan! Maar zie eens wat een super leuke cisse!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. aiai toch voor de knieën, maar dat broekje mag er wezen, leuke stof heb je er voor genomen. is dat stevig genoeg voor een lange broek?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vrees ervoor dat dat hier lang zou meegaan... Het is wel Kokka, dikker dan gewone katoen, maar toch.

      Verwijderen
  12. ha, das nu es iets waar ik, hout vasthouden, geen last van heb, van kapotte knieën in de broeken! Mila is altijd erg voorzichtig daarmee! Ik vrees dat wilde brok Nena dat verschil wel eens op haar eentje zou kunnen goedmaken ma soit.
    Een tof shortje is het jong, echt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hade is bij momenten erger dan Stan, dus hou u maar vast ;)

      Verwijderen
  13. Lilith maakt hier niets kapot, zo'n zorgzaam kind. Ik mag van geluk spreken, als ik dat zo lees :-)
    Toffe short! Ik maakte er ook net eentje voor Lilith, was de eerste keer maar ik denk dat ik er volgend jaar een paar meer maak, zo tof om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een heel schoontje! Staat op mijn lijstje voor volgend voorjaar. Voorlopig shortjes te veel hier (net een hele lading mooie exemplaren gekregen van mijn liefste buurvrouw met een goede smaak).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. T is echt een leuk model, en dat stofje is helemaal tof!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.