Ge(s)tikt en al #editie2015

dinsdag 12 mei 2015
Thuismatch, thuismatch, dat was het enige wat ik kon denken toen de Ge(s)tikte Wijven mochten kiezen waar ons jaarlijkse weekendje ging doorgaan. Het geluk was aan mijn zijde, want vrijdag kon ik vertrekken naar de Karmel in Brugge.

201505
Ik kreeg al een aantal keer de vraag "hoe ik dat nu doe", die planning maken. In the old days tekende
ik het kledingstuk en kleurde ik in met potlood. Nu maak ik me er vanaf met de tekening die op het
patroon staat en een foto van het stofje. Ik combineer beide in Photoshop (wat ik niet zo goed beheers,
maar voldoende om dit te kunnen doen) en dan heb ik een goed beeld op mijn planning. Freak tot in de kist.
Ik heb het gevoel dat ik de laatste tijd maar wat aanmodder met mijn plan om de kleerkasten te vullen - dochterlief komt er goed uit, maar voor de rest van ons is het geen vetten -, dus kwam het weekend nét op tijd... ongestoord naaien!! Ik zou mevrouw Khadetjes niet zijn als ik geen planning opgemaakt had en op voorhand al wat geprepareerd had. Kwestie van tijd te hebben om sociaal te doen en zo ;). Achter de schermen ben ik druk bezig aan mijn bmi aan 't werken, dus stond deze editie -weeral- in fucntie van kindergerief. Maar binnenkort, dan sta ik op het menu. Hoofdschotel en al #tijdomaldiepatronenuitdekasttehalen!


Waar er vorig jaar sprake was van kriebels in de buik - zouden dat wel 'toffe' zijn, al die madammen die ik niet ken? -, was het nu puur genieten en thuiskomen. Bijkletsen, me baden in hartelijkheid en een ruime portie geschiftheid. En er olijk op los stikken, dat ook - haja, uiteraard. De naaigodinnen bleken eerder schikgodinnen te zijn waardoor er behoorlijk wat getornd werd maar om de een of andere bizarre reden is dat veel minder erg als een ander ook aan het foeteren is. Al bij al ben ik content met mijn naaisels, dus die zullen hier de komende weken wel passeren.

We hadden opnieuw de luxe van een naaiwinkel aan huis, wat een
gemak en kleurenpracht #ai-mijn-stashusting-nee-ik-heb-geen-karakter
Organisatoren van dienst waren deze keer ge(s)tikte Sofie en Daisy, een winnend team dat ons op vrijdagavond wist te vertellen dat de keuken 'nog een dessertje voorzien had'. Amai nog niet, twee tassen propvol dingen die een naaisterhart sneller doen slaan. Ik kan alleen maar aanraden hun blog in de gaten te houden want ze hebben nog een verrassing. 

Mooie stofjes van Den Depot, Lanalotta, Lillestof, Pieke Wieke, Kersenpitje, Mon Depot, Stoffenstraat
en Liesellove - Inspirerende (naai)boeken van Knip en Knippie, Naaiwinkel Mariën-Hendrix, Güterman,
Pidy en La Maison Victor - Tassen van Naaiwinkel Mariën-Hendrix, Juffertje Uil en BNP Fortis Paribas
Hebbedingen van Soft Cactus, Lolalilie, Den Depot, Pieke Wieke, Stofuiltje, Hotstof, Something Naais,
Littlevixen en Larlotte en Huisje Creatief - Kortingsbonnen van Den Depot, Fournituren.nl, Stofuiltje,
Hotstof, Kersenpitje, Something Naais, Juffertje Uil, Stof op Zolder, Littlevixen en Sjiekebiele
Lekkers van Poppies en Jules Destrooper - Een welgemeende dank je wel voor al dat moois/plezants
Gewoontegetrouw had ik mijn fototoestel niet bij, maar er is voldoende schaamtelijk fotomateriaal voorhanden bij mijn ge(s)tikte collega's.  

                    

Dames, we zijn gewoon geweldig. Neh. Al de rest, dat doet er niet toe ;)
Of toch... mag ik mijn ticketje voor volgende editie alvast boeken? #heimwee

Lindsy - Sofie - Lieve - Laura - Debora - Sarah - Sarah - Jo - Daisy - An - Annick - Ilse - Vee - Katrien - Regina

52 opmerkingen:

  1. jou ticketje is gereserveerd ;-)
    *muah* leuk om iedereen nog eens gezien te hebben. We doen het snel weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En hoe ging het met je tas? Ik las en zag al op meerdere plekken hoe gezellig het was, echt cadeautje aan zelf zo'n weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. aan "jezelf". Schrijf ik via de pc, zit het nog vol fouten maar ik kan nu het kleine toetsenbord van mijn telefoon de schuld niet geven ;)

      Verwijderen
    2. Of de autocorrect ;). Zo'n weekend is eigenlijk het schoonste moederdagcadeau!
      Met de tas ging het super, megaveel gerief erin met de slaapzak erbij! Handig eigenlijk.

      Verwijderen
  3. Sociaal doen, zegt ze dan??? mensen willen buitenpesten omdat ze staan te strijken ocharme ......nee hoor grapje, ik vind me volledig in jouw beschrijving, het is een zalige groep !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sociaal doen telt niet voor mensen die de strijkplank de godganse dag bezetten he - schaterlach -

      Verwijderen
    2. maar allè, ons Veeke zo plagen ;-))!!! Shame on you! en 't is nog zo'n brave ....;-))

      Verwijderen
  4. ik ben héél benieuwd naar het resultaat ! En veel succes met uw BMI-plannen ( zou ik ook eens moeten doen, dringend eigenlijk :( )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het resultaat volgt! De andere plannen gaan de goede kant op, nog even doorbijten...

      Verwijderen
  5. Wat een leuke bende! En laat nu maar gauw die mooie resultaten zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerst wat op mijn positieven komen en foto's nemen :). Volgende week, beloofd!

      Verwijderen
  6. Ge hebt het weer goe gat ik hoor het al :)), seg die eerste cisse lijkt precies heel hard op degene die ik juist knipte, lachen :))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was zo te horen een fantastisch weekend!
    Beetje jaloers wel. ;-)
    Hopelijk heb je veel van je planning kunnen verwezenlijken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb véél kunnen naaien. Zoek u een paar vriendinnen en een plek = naaiweekend!

      Verwijderen
  8. OMG, wat is dat telkens leuk om een verslag van ons weekend te lezen, zo blijft het goeie gevoel extra lang hangen!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat wil ik ook...zo'n naaiweekend maar met 3 zwangere in ons naaiclubje zal dat voorlopig geen optie zijn maar wie weet,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zwangeren blijven niet zwanger en die baby's blijven niet klein hé ;).
      Ik heb zelfs geen naaiclubje...

      Verwijderen
    2. Uhm... Je kan zwanger op naaiweekend hoor! Ik ben daar het levende bewijs van! En dat kan zelfs met heel weinig slaap. Twas tof he khadetje van mij! We laten het niet meer zo lang duren voor we elkaar nog eens zien, ok? X

      Verwijderen
  10. Een mooie samenvatting van ons geweldige weekend....nog meer van dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, een volledig weekend ongestoord kunnen naaien en kletsen!
    #tochweleenbeetjejaloers

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super verslagje!! Ik wil ook terug naar onze gezellige bende :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Klinkt heel tof allemaal! Beetje veel jaloers hier :-)
    Ben al benieuwd naar al je creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je Photoshop plan ziet er fantastisch uit en je naaisels ongetwijfeld ook! Benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben benieuwd!
    En manman, wat ben ik jaloers, zowel op dat weekend als op je BMI-vorderingen. #hebgeenwilskracht

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, dat bmi... #datdeedzeer #sportenisdeboodschap #karakterkweken ;)

      Verwijderen
  16. Wat.Was.Het.Leuheuk!!!! Heerlijke herinneringen!
    Tot snel meis! X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een fantastisch weekend moet dat zijn geweest! Een heel weekend lang naaien... zucht.... en kletsen...zucht.... dan is zelfs lostornen niet erg meer. Heerlijk verslag! En bedankt voor de uitleg, ik vroeg het me ook al af hoe je dat nou deed, die planning maken (uitvoering gaat ongeveer net zoals bij mij, geloof ik :-)...)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Elke keer als ik de foto's zie of een verslagje lees, moet ik lachen. Moeten we nu echt weer een jaar wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben nu al benieuwd naar al je maaksels... ik lees op veel blogs over het weekend en het moet weer kei leuk geweest zijn! De pret druipt in ieder geval van de foto's!
    Die planning van jou... de max! Ben nu al fan van het vogeltjesbloesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super om te lezen! En waw, wat een voorbereiding.
    Ps, diene BMI, dat doel is bijna bereikt! Als ik mijn gedacht mag zeggen,
    je zag er magnifiek uit, proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je gedacht is toegekomen :), merci! Nog even doorbijten, dan heb ik iets meer marges voor weekends zoals dat gepasseerd is ;)

      Verwijderen
  21. ben heel benieuwd naar je projectjes!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lijkt me superplezant zo'n naaiweekend.
    Een gezellig bende ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Sarah, nog eens een dikke dikke merci voor je tassentips ! Vanaf nu denk ik altijd aan jou als ik mijn naald uit center zet (zo schaamtelijk dat ik daar zelfs nog nooit bij stilgestaan had dat dat kon).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jo? Naai jij altijd met je naald in het midden??? Ik verzet mijn naald ikweetniethoeveelkeren...

      Verwijderen
    2. Ik ook ;) En Jo vanaf nu ook vermoed ik -schaterlach-

      Verwijderen
  24. Blij dat ik u nog efkes gezien heb! En ge hoort nog van mij he! Hoe is het nog met uw broekske afgelopen? Leuke foto's van een leuke groep! Ik kijk al uit naar uw genaaid gerief!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De volgende keer ben ik wat beleefder, echt! Met mijn broekske kwam het uiteindelijk helemaal goed - niet eens zoveel later zelfs.
      Ik kijk alvast uit naar post deze week? #nieuwsgierig

      Verwijderen
  25. In Brugge dan nog wel! Zo dichtbij! Jaloers, maar het jullie allemaal heel erg gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ben benieuwd wat er van jouw (freaky;-)) planning is terecht gekomen! Het zag er alleszins een fijn weekendje uit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met mijn freaky planning kwam het helemaal goed, stay tuned zou ik zo zeggen ;)

      Verwijderen
  27. Weeral zo 'n leuk naaiweekendverhaal....om van te watertanden!!!!
    Mag ik stiekem wat jaloers wezen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor. Maar ik heb een betere suggestie... zoek u wat naaivriendinnen en ga ook op weekend :)

      Verwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.