Khadetjes vs het schaap

zaterdag 2 mei 2015
Ge wilt mijn naaiplek niet zien. Wat zeg ik; ge wilt mijn huis niet zien. Echt niet. Ik heb zopas een gevecht met een schaap overleefd...

308-01
Stof: Pod trails and birds (Dashwood Studios) - Patroon: Recept 23 uit Zo Geknipt
Er viel een schoon fotokaartje in de bus en mevrouw Khadetjes ging iets naaien. Een meisje. Hmm.

308-02

Enig denkwerk later was de beslissing gevallen; een babyjasje uit ZoGeknipt - wie houdt nu niet van twee vliegen in 1 klap: stof uit de kast en een patroontje dat je nog nooit gebruikt hebt. De voorraad herbergde een fuchsia teddystofje, in combinatie met een petrol stofje waar ik nog een flinke lap van heb liggen. Mevrouw Khadetjes stapte naar de stoffenkast, haalde de teddy boven en... dat was het. Niet de eerste keer dat ik er niet in slaag een stofje te vinden. De kast werd ondersteboven gehaald, het huis werd onderzocht. Niet. te. vinden. Ongelooflijk.

308-03

Nieuw plan dan maar... #grr, ik haat het als een project zo begint
Ik combineerde twee andere stofjes en was zo laks de handleiding te negeren... #vrééd interessant
Mijn naai-met-de-hand-afkeer is ondertussen legendarisch, dus keergaten worden hier tot het absolute minimum beperkt. Helaas had ik dit heel wat kleiner gemaakt dan het patroon voorschrijft, wat pijnlijk duidelijk werd toen ik het jasje te vroeg gedraaid had en het enkele keren opnieuw mocht draaien door datzelfde kleine keergat #oja hier gaat naaien altijd vanzelf hoor.

308-04

Genoeg dramatiek - en ik mij maar afvragen van waar mijn kinderen dat halen ;) - want het jasje raakte af, zelfs binnen een behoorlijk tijdsbestek. Mijn pietluttige ik vond het topstitchen over dat teddystofje niet zo handig en had véél miserie met het plaatsen van de drukknopen - ook omwille van dat schaap'ke - wat me deed uitroepen "Miljaar, de eerste die nog zo'n jasje krijgt van me, wel dat is er toch eentje dat ik zéér graag ga moeten zien". Bij deze, lieve Falke ben jij héél erg welkom op deze wereldbol ;).

308-05





Stashbusten in 2015:  20  in  -  91  uit  (9 gekocht&verwerkt - 1 hergebruikt - 35 verkocht)  - #1in4uit 

52 opmerkingen:

  1. Maar 't is een schoontje en Falke gaat er veel geniet van hebben. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, wat een prachtig eindresultaat! God, ja, ... dat huis.... dat neem je er met plezier bij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je gevecht heeft wel een mooi jasje opgeleverd! ;o) Lang leve de stofzuiger!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tis een schoneke geworde zenne, tijd voor schaap versus stofzuiger nu :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook een goei'ke! Die stofzuiger haalt het hier niet... tenzij ik de Khadetjes eens mee opzuig of zo ;).

      Verwijderen
  5. Wat een schattig vestje! Heerlijk zacht voor zo'n kleintje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Na een gevecht wel een heel schoon jasje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is met kinderkleren zoals met bevallen: zodra je Falke hierin ziet, ben je alle pijn vergeten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm ;). Falke hierin is eerder hilarisch - we gingen duidelijk veel te vroeg op babybezoek ;) #eerstnogwatgroeien. En ik maar denken dat het er zo klein uit zag, ik ben er precies wat uit, uit dat babygerief!

      Verwijderen
  8. Desondanks al het leed is het een prachtexemplaar geworden!!! En waarschijnlijk toch nog eens de moeite waard om nog eens te maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer zo herkenbaar! Stof niet kunnen is verschrikkelijk en je realiseren dat die lange uitleg misschien toch ergens goed voor was... heel moii jasje geworden die wil ik ook ooit nog eens maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen, ondanksmijn epistel is het een plezant projectje!

      Verwijderen
  10. Ik vind het wel super mooi! En ook héél herkenbaar, dat van die mini-keergaten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd fijn te horen dat ik niet helemaal verloren ben voor de normale wereld ;)

      Verwijderen
  11. Hier nog eentje die niet graag met de hand iets dicht naait!Leuk jasje,heb het nog niet gemaakt maar wie weet komt dat er toch nog eens van.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik herken het schaap van mijn Jackie vorig jaar. "Nooit van mijn leven dat ik nog zoiets koop!" En zie, de late winterjas van een andere dochter, drie maanden geleden, kreeg dezelfde voering. Hel is het. Ik knipte het dan ook op onze naaibijeenkomst deze keer... Stoute ik. :-))
    In elk geval: die babyjasjes, ik vind die de max, hier is er weer eentje in de maak. Geweldig schoon exemplaar, het uwe!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schitterend -#zoektbijdezeeennaaigroepje ;)
      Er ligt hier trouwens ook al eentje geknipt, het zijn echt fijne vestjes!

      Verwijderen
  13. Stofjes die in een stoffenkast kunnen verdwijnen en dan op een later moment miraculeus weer opduiken, zo herkenbaar ;-). Maar het is in ieder geval een supermooi jasje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En later bleek het gewoon netjes achteraan de rij te zitten, netjes op zijn plaats. 't is iets met haast en spoed en zo ;).

      Verwijderen
  14. Het zien van dit prachtexemplaar doet me goesting krijgen om dat patroontje ook eens te gebruiken......nu nog iemand vinden die een baby wilt produceren!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi, hihi, gevecht met schaap!. Hier ook al s eens gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ondanks alle 'tegenslagen' is hij wel heel erg mooi geworden dat jasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Suuuper mooi jasje! Ik maak mijn keergaten ook Altijd te klein... niet te geloven, leer niet bij :-). Ik vind hem prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op dat vlak leer ik ook niet bij ;) Ongelooflijk hé!

      Verwijderen
  18. Heel mooi gedaan! Een echt waardig gevecht geleverd :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fuchsia en petrol, ik dacht bij het zien van de foto's al dat je ineens een draadje los had ofzo. Maar wat een lief roze-blauw jasje is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik weet niet wat je aanvankelijk in gedachten had, maar dit exemplaar is echt een heel mooi geheeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het is echt heel mooi! Ja, elke keer een ramp als je pels of badstof knipt he :-) Ik krijg daar dan ook nog altijd vreselijke jeuk van aan mijn ogen en neus...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, daar heb ik gelukkig geen last van. Het hangt wel serieus af van de soort die je koopt, bij 'schaapjes' heb ik bijna geen pluisjes...

      Verwijderen
  22. En toch is het een heel mooi jasje geworden! lekker warm! Grts

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Haha misschien heb je die teddy wel verkocht in je opruimwoede een tijdje terug ??? :-)
    Deze combinatie is anders ook erg mooi... mooi modelleke ook ... ik vraag me alleen steeds af of die kap nu wel een klein beetje past... ik denk altijd dat die te groot uitvalt of vergis ik me? Falke is een gelukzak! Ze gaat schitteren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, de fleece had ik in mijn handen, het was het katoentje dat onvindbaar bleek ;). Ondertussen netjes achteraan in de kast teruggevonden. Ik broed trouwens op een nieuwe opruimwoede #zeldzamevlaagvanrealisme

      Verwijderen
  24. het was het gevecht wel waard hoor, zo'n mooi jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hahaha, dar keergat, dat heb ik ook altijd voor. Schoon babygerief geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Khadetjes vs het schaap; terwijl ik dat las had ik ineens een raar visioen in mijn hoofd :-)

    In ieder geval, kei mooi! Ik maakte dat jasje al meermaals, als cadeau én voor mijn eigen zoon, en dat doet echt geweldig dienst dus de mama en papa van Falke zullen dit echt een topcadeau vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Brr, dat visioen van jou - ik heb een hékel aan echte beesten. Ik had al enkele jasjes zien passeren bij jou... :)

      Verwijderen
  27. ik knipte ooit op 1 dag zo fleece én glitterstof... all hell broke loose in huis!
    maar Falke heeft een knap jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hihi, schoon schoon schoon ! (oh ja, ik heb gisterenavond een lapje stof terug gevonden, eindelijk ... nadat ik het weken kwijt was !)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi! Ik ben dit weekend aan een zomerexemplaar van het jasje begonnen :-) en heb ook gevloekt...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Haha, wat een heerlijk bericht alweer!
    En ik ben jaloers op die kleine meid, ik zou ook wel willen cocoonen in zo'n jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Jouw gedachtenspinsels zijn zo herkenbaar, grappig hoe je dat steeds kan vertalen naar woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Schooon!! Staat hier ook op de planning :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.