Bambi benen

zaterdag 19 september 2015
358-01

Het kind groeit schrikwekkend snel. Ik ging geen cliché moeder zijn, maar dit is er eentje dat blijft plakken. Alle peuter is eruit en niettegenstaande mijn pogingen het te negeren, begint het kleuter tussen mijn handen door weg te sijpelen...

358-02 358-03

Hoewel het kind nog in haar vorige versie past, is die -ahum- onzedig kort geworden, zelfs met broekkousen er onder. Hoog tijd voor een nieuw exemplaar dus. Voorspelbaar als ik ben, ging ik opnieuw voor dezelfde opties; een paspel die rondom doorloopt gecombineerd met een driekwart mouw. Wat de maat betreft zit haar borstomtrek tussen een 5 en een 6 jaar, ik koos ervoor een volledige 6j te maken (zowel lengte als breedte). De jurk valt daardoor misschien wat aan de ruime kant, maar dochterlief kennende draagt ze daar over enkele maanden een truitje onder #zucht.

Omdat mijn Khadetje wèl wegkomt met pasteltinten, leefde ik me uit in zachte kleuren - daar heb ik nu al dik spijt van aangezien het jurkje na een dik uur dragen eruit ziet alsof het kind er een week in gewoond heeft ;). Voor de stofcombinatie gaat alle krediet haar richting uit, ik was zo schaamteloos die zonder enige eigen inbreng in te pikken.

Met de drukke pandaprint vond ik het onnodig knopen te voorzien, die gedachte werd versterkt door het niet vinden van de 'juiste' knoop. Wie mijn voorraad kent, weet hoe belachelijk dit klinkt, maar als het gaat om nét die ene kleur te vinden, kan ik wel eens moeilijk doen. 'Onzin' dacht dochterlief, 'ik wil knopen' en prompt werden mij twee zachtroze exemplaren onder de neus geschoven.

358-04 358-05 358-06

Om het geheel af te werken kreeg het kind nog een vachtje waar ze zo dol op is. De kleur ervan past geweldig goed bij de kleurschakeringen van de panda's maar zorgde wat combineren betreft voor kopzorgen. Ik stond voor de voorraad, grabbelde links en rechts maar niets kon me bekoren. Het zag er zelfs even naar uit dat de gilet een stille dood ging sterven en toen reikte meneer Khadetjes - jawel - me een restje aan.

De maattabel bracht me dit keer naar de grootste maat, die ik wat inkortte toen alles ineens zat. Omdat ik niet van het rechte-rechte hou, werden de hoeken licht afgerond.Ik ging géén biais gebruiken waardoor het ietwat een uitdaging werd om het vestje mooi af te werken. Wat een gefoefel zég - ik deed er daardoor evenlang over het stikken van de jurk als het ineen stoppen van de gilet. Ik vermoed dat eventuele volgende versies met biais zullen zijn ;).

358-07 358-08

Despite of what I want, my little one isn't that little anymore. Every time I look away, she grows... Instead of her little toddler belly, she has long long legs - I really don't like animals, but I always have to think of Bambi when I look at her.
A quick look at her wardrobe caused a small shock - for me as a seamstress ;) -; almost everything still fits, although most of the dresses turned out rather short. One exception: her Louisa dress, witch is beyond short. Needless to say that she really loves the dress because of that enormous pocket... so I made her a new one in a fabric combination I saw this spring.
I wanted an outfit, so I also made her something furry - oh boy, I thought that was going to be a quick project, but it took me a whole evening to finish it with lots of fabric everywhere! Details I easily forget when I see the happiness on the little one's face. To be continued, I'm afraid ;)

358-09
Stof: Harlekijn ruitje poederroze en Panda pastel poplin (allebei Bambiblauw) - Patroon jurk;
Louisa jurk van Compagnie M - Stof gilet: bont antraciet (Sjiekebiele) en Remember me (Atelier Brunette)
Patroon gilet: Zsazsagilet





Stashbusten in 2015: 30 in  - 164 uit  (24 gekocht&verwerkt - 3 hergebruikt - 39 verkocht)  - #1in5uit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.