Nieuw leven

woensdag 16 september 2015
333-01
Stof: Arches black (Rob Bancroft voor Cloud9) - Patroon: Recept 23 uit Zo Geknipt
Ik en mijn grote mond ook altijd. Terwijl ik keihard aan het roepen was van 'nooit meer', was ik al vergeten wat een ellende die schapenvachtjes kunnen zijn. Sterker nog, stiekem lag een tweede versie geknipt klaar.

333-02 333-03

Tijdens een naaiavondje werd het jasje ineen gestopt, en met-het-hoofd-erbij is dit een naaisel dat in een behoorlijke tijdsspanne ineen zit - onnodig te zeggen dat het daardoor een paar trapjes vooruit gaat in de babygeschenkjes ladder ;). Bovenstaand exemplaar ging naar de baby van een klasgenootje van het kleinste Khadetje - uiteraard kreeg de vierjarige geen kind, maar werd ze grote zus. Pijnlijk duidelijk dat er een en ander mankeert aan mijn bloemetjes/bijtjesverhaal - of zou het gewoon aan mijn dikkopje liggen #schaterlach.

355-01
Stof: Bowtie Tie (Andrea Lauren) en Weave in Yarrow (Robert Kaufman) - Patroon: Recept 23 uit Zo Geknipt
Bij het zien van dit naaisel hoorde ik haar tussen de tanden murmelen dat ze die stof eens moest kopen voor haar buikbewoner. 'Ha', dacht ik en ik bekeek mijn overschot. Net, maar dan ook net groot genoeg om er een jasje uit te wurmen. Met doorlopende print, uiteraard, want naaisters, die bezorgen mij altijd iet of wat maakstress ;). In het geniep werd het jasje gemaakt, eentje meer komt altijd van pas - in mijn ervaring toch. Ik combineerde een katoentje met een tricot en tussenvoering waardoor mijn huis er eens niet uitzag alsof er een schaap aangevallen werd #winwin.

355-02

Voor naamsgenoten wil een mens al eens een effort doen, dus ging ik op zoek naar nog een extra zelfmaakgeschenkje. Naaisters omringen zich met cadeaugevend naaivolk, dus vielen heel wat mogelijkheden weg maar uiteindelijk kwam ik bij deze tutorial uit. Geen idee hoe het in jullie badkamer zit, maar kaphanddoeken worden hier nog steeds met veel plezier gebruikt.

In mijn naaiprehistorie had ik ooit eens het grootse plan om badjassen te maken - dat ondertussen te kleine patroontje ligt hier nog ongebruikt te wachten, net als een immense voorraad badstof -, wat ervoor zorgde dat alle materiaal in huis was. Ik knipte in een prachtig Art Gallery stofje en combineerde opnieuw met zwarte paspel. Het pakketje werd afgegeven, maar heel stiekem wou ik me zelf wel eens in die kaphanddoek wentelen ;).

356-01
356-02
Stof: Basket of Wheat (Art Gallery) - Patroon: Kaphanddoek van Wentiti
It must have been a very cold winter, seen on the number of newborns in my environment. Of course you can always buy something, but since my kids don't fit in those tiny sizes anymore, I enjoy sewing little baby stuff. For the jackets, I used a pattern from Zo Geknipt. Normally this requires a cotton/fleece combination, but for the second version, I used a gorgeous Andrea Lauren leftover. To complete my gift, I made a hooded towel that will fit for many many years ;).





Stashbusten in 2015: 30 in  - 161 uit  (24 gekocht&verwerkt - 3 hergebruikt - 39 verkocht)  - #1in5uit

42 opmerkingen:

  1. Maar hoe schoon, als ge u niet kunt bedwingen..;) en dat laatste stofje is echt superschoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. -schaterlach- Zelfs aan mijn tijd zijn er grenzen ;) #helaas

      Verwijderen
  2. Drie prachtige geschenken! Nummer 1 is mijn absolute favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie babyspullen, daar zullen de kersverse mama's blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die mama's zullen content zijn! De baby's ook natuurlijk :-)
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Twee prachtige jasjes en de kaphanddoek is echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik maak graag eens iets anders maar hier ligt nog altijd een hemdje in een babymaatje wegens het net niet zien hoe het in elkaar moet,ook uit het zelfde boek als jouw babyjasjes.Knap gemaakt,leuke stofjes en die badcape uitleg heb ik al op geslagen bij wle 50 anderen die ik ooit nog eens wil maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die badcape is doenbaar op een avond :), ik vind het wel eens een leuke afwisseling om te maken.

      Verwijderen
    2. Ja dat is waar,altijd het zelfde maken is niet zo leuk,ik ga hem toch eens uitproberen,maar wanneer en ik moet toch nog eens voor badstof gaan kijken ;-)

      Verwijderen
    3. Of twee handdoeken kopen? Soms is dat makkelijker dan goede badstof vinden.

      Verwijderen
  7. Ik weet niet precies waar je woont maar volgens mij duren daar de dagen uuuuuuuren langer dan bij ons... waar haal je toch in godsnaam de tijd??? En dan zijn het geen prullen maar bovendien prachtdingen die van onder je naaimachien rollen! Pffff.... weer zo schoon... en al lijkt je kamer op aangevallen schapen... het loont de moeite!!! Geweldig weeral...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      En wat dat tijdsbestek betreft, ik deed maar liefst een maand of vier over bovenstaande naaisels ;) - de ontvanger is nu pas geboren, dus dat scheelt ook wel hé.

      Verwijderen
  8. Waw! Ik ben vooral heel erg fan van het tweede jas.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie cadeaus, hier ook een een grote lap badstof liggen, toen echter blijk dat hij maar aan 1 kant badstof had wist ik het even niet meer, maar zoals jij het deed heeft de stof meteen weer een plekje op mijn to do gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zwijg, ik durf niet eens zeggen hoeveel lopende meter badstof ik had :(

      Verwijderen
  10. Waw, die baby's leg je even flink in de watten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij weet toch altijd pareltjes van stofjes uit te kiezen. Om ter leukste cadeau's!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh waw, de jasjes gaan van mooi naar mooier en mooist ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oooo ik dacht dat ge zelf voor nieuw leven ging zorgen...besmettelijk op ons weekend hè
    in elk geval: vree schoon !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vee? Hou u in hé! Voor alles is nen tijd! :-)

      Verwijderen
    2. Vee, gij ramptoerist ;). Nee dankuwel - laat een ander maar voor dat leven zorgen ;) -

      Verwijderen
  14. 3 prachtcadeau's!! Die badcape komt mee op de to-sew-lijst, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kijk hier lachend naar deze post... Ik kijk al een paar dagen hier thuis naar die perfect afgewerkte cadeaus van jou... Wat hou ik van dat jasje en wat ben ik fan ook van de badcapestof... Elke keer ik Stan daar in ga zien ga ik aan u denken... En u bedanken, vr al dat moois en die pure perfectie. Zelfs mijn man is blij dat ik zo'n vriendin heb! Alleen die muur... Die had ik er graag bij gekregen! Nee serieus: superhard merci!!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heel schoon alledrie!
    Bij mij is de wil er wel altijd voor zelfgemaakte babycadeau's, maar meestal eindigt het het anders :-/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De expansie in onze vriendenkring is gelukkig wat stilgevallen ;)
      Er waren hier ook tijden dat zelfmaak niet eens in mijn hoofd opkwam!

      Verwijderen
  17. waaaw, waaaw en waaaawie! Alle drie supermooie cadeaus! Mensen mogen dolblij zijn met zo'n mooie cadeaumaakster in de vriendenkring :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is zo mooi, echt waar. Die kleuren!!!!! helemaal herfst. Helemaal mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoe kan je nieuw leven nu beter en zachter verwelkomen dan zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. weer een reeks pareltjes. Ik maakte ook al een keer kaphanddoeken maar ga me ook eens buigen over je patroon!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ge hebt het toch weer prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super cadeautjes in de prachtigste stoffen. Ik wou dat ik er altijd op tijd aan begon...

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.