Rrooaaawww oftwel over de nieuwe beesten

donderdag 21 januari 2016
387-01

Het overzicht van de creatieve uitspattingen van het voorbije jaar toonde mij dat het niet zo triestig gesteld was met de zonenmaaksels als ik vreesde #gelukkigmaar.  Toch blijf ik mezelf erop betrappen dat ik zo veel sneller in meisjesmaaksels denk, dus als ik de kans heb, kies ik er bewust voor om voor zoonlief te naaien - ja hoor, je merkt goed op dat ik met geen woord over meneer Khadetjes rep ;).

387-02
387-03
Stel je voor, op het moment van de foto's was er zelfs sprake van te veel zon. Ondergetekende is geen goochelaar
met het fototoestel, dus je kunt het moeilijk zien, maar de stof is dooraderd met een prachtig geometrisch motiefje.
387-04

Bambiblauw stelt deze week de collectie Happy Nature 3 voor; naast de vertrouwde (satijn)katoen en tricot behoren sweaterstoffen nu ook tot de mogelijkheid - dat kan ik alleen maar toejuichen, gezien het chronische gebrek aan mooie sweaterstof. Ik kreeg een tijdje geleden de vraag of ik eentje van die parels wou uittesten, uiteraard tjiens! Zoonlief kreeg de panelen voorgeschoteld, de sneeuwtijger 'moest' het worden. Groot was zijn - en mijn - geluk toen die ook effectief op de deurmat vielen... de lap werd in beslag genomen, rond zijn lijfje gewikkeld en weg toog hij "je hoeft er niets mee te maken hoor mama, zo vind ik ze ook erg mooi". Dat kind kent zijn moeder niet goed, zoveel is duidelijk. Zo makkelijk wou ik me er nu ook niet vanaf maken.

387-05

Terwijl de lap stof hing te drogen, ging ik in gedachten door de voorraad. Had ik daar geen prachtige pied-de-poule zitten die perfect bij de stof zou passen? Jaaaaa! Ik keek en legde de twee gelukkig op een stapeltje om te gaan broeden op een patroon. Schoon op tijd om haar creatie te zien - en om een hartverzakking te krijgen, dat ook ;).

Nieuw plan dan maar, dat ene patroon uit LMV leek me ook wel iets met dat paneel. De lap stof die bestemming 'meneer Khadetjes' had, werd herbestemd, het hatelijke klusje patroonovernemen werd met veel moed gestart. Nét toen ik klaar was met de stof te knippen, kreeg ik een preview van haar creatie - welkom hartmassage, seriously. Eerlijk, toen was ik - los van de wanhoop nabij #schaterlach - even de kluts kwijt, want zomaar hetzelfde maken, dat wou ik liever niet. Ik liet alle planning varen, en besloot terug te vallen op een patroon dat hier nog nooit teleurstelde... ♥ voor Zonen09.

387-06
387-07

Dossier gemaakt: in de kast prijken al enkele Ole's, dus tekende ik een maat groter uit dan gewoonlijk - en ik slikte tegelijk, want hiermee kom ik aan de door mij gevreesde bovengrens van het patroon: 134. De trui zit hierdoor nét iets wijder dan ik eigenlijk graag zie maar op die manier ben ik ook zeker dat zoonlief er iets langer geniet van zal hebben. Gelukkig knipte ik de vierkanten voor de boordstof nog niet uit het voorpand, want op die manier haalde ik de patroondelen nét uit reeds geknipte stof. Ik puzzelde nog even verder, en haalde er ook de mouwen uit. Om wat contrast toe te voegen, werd het knopenpad in de grijze stof geknipt, net als de boorden. Zowel de buiten- als de binnenkant kregen een veelvoud aan zakken, in de effen stof stikte ik die vast met een siersteek - ik houd niet van al die losse zakken bij het wassen. Het resultaat is een exemplaar dat langs beide kanten mijn hart wat sneller doet slaan. Of is dat door mijn kleine knappe vent #datkanook ;)

387-08
387-09
Meer moois uit de collectie kun je bewonderen bij Bambiblauw | Emma en Mona | Fruits de MèreLeven met Liv | Miss WobieMy Rule | P'titsmonstres | Paspelpoezen | Petrol&Mint | Sisko by Mieke So Popo Sew | Straight Grain | Van Jansen | Vink






Stof in 2016: 1 in  - 8 uit  (0 gekocht&verwerkt - 0 verkocht)  - #1in8uit

52 opmerkingen:

  1. Het zijn echt mooie paneeltjes. Met zo'mooie stofjes kan je alleen maar mooie kleren maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw ook super mooi zeg , een ole durf er gewoon niet aan beginnen zal toch de stap is moeten zetten vrees ik :-p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Ik had dezelfde schrik, maar die handleiding pakt u zo schoon bij het handje dat die trui er is voor je het goed en wel beseft ;)

      Verwijderen
  3. Zalig! Het verhaal alleen al ;-)
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een ideaal stofje voor blonde mannekes, me dunkt! Heel toffe Ole. Jij kan die nog maken. 134 is hier al heel wat jaren geleden. Hij draagt zijn sneeuwtijger met stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is ook nog maar zes, ik maak mezelf wijs dat de tienerjaren (-en maten) nog jaaaaren verwijderd zijn!

      Verwijderen
  5. Een prachtige Ole! Heel even dacht ik dat je de kamil-hack van LMV gemaakt had terwijl ik aan het lezen was, maar neen, gelukkig was het deze beauty! Helemaal fan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met Ole in huis ga ik me niet zo snel aan een hack wagen denk ik ;)
      Er staat er hier nog een op het programma trouwens, zoonlief is daar zot van, van die trui(en).

      Verwijderen
  6. Ah ik heb met je te doen, maar het is toch nog gelukt om er een uniek stuk van te maken en dat is aan jouw wel toevertrouwt natuurlijk! Die Olde kraag vind ik echt zo super.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien heeft dochterlief haar gevoel voor drama van geen vreemden #schaterlach. Met Zonen09 zit je goed, wat was ik content dat ik die kon bovenhalen!

      Verwijderen
  7. Helemaal geslaagd! Die Ole mag best ook in grotere maten gelanceerd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hartjes voor de Ole. Na de Theo mijn favoriete patroon. Deze versie is super geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik dit zie vind ik het jammer dat mijn zoon al jaren niet meer in die maten past en dat ik toen zelfs nog niet eens naaide maar jouw zoon heeft toch maar weer iets cool/knap/mooi klaar hangen om veel aan te doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herkenbaar! Ik heb dat gevoel nu ook al vaak - want ik naaide nog niet toen ze echt klein waren ;). Nu, ik ben al lang blij dat ik nog voor hen mag naaien en hoop dat dat nog wel even zo blijft.

      Verwijderen
  10. Alweer een super geslaagde Ole! Nu al aan maat 134, dat gaat nogal vooruit! Ik ga je Ole's missen, snel aan Sharon vragen voor "tienermaten".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. #zwijg #zucht, ik hoop echt op een Ole in tienermaten, hij draagt die zo graag!

      Verwijderen
  11. Zo schoon.... Patroon komt ook mooi tot zijn recht met die stof. Zonet een 128 afgewerkt voor Seppe dus hier naderen we de bovengrens ook....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik had beslist dat mijn winterkast vol genoeg zat, en toen zag ik dit. Welkom wens. Dit wil ik ook, en wel meteen. Want zomerse sneeuwtijgers zijn toch ook niet alles ;-) Zodra de examens gedaan zijn vlieg ik *wish* achter mijn machines, want ik krijg wat last van een minderwaardigheidsgevoel nu ik al jullie bambiblauwe prachtcreaties zie verschijnen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ondanks dat complex ben ik er zeker van dat jij weer wat uit uw hoge hoed zult toveren dat mij versteld achter laat ;). Werk dus maar snel die examens af en laat uw magie maar sudderen, ik kijk er al naar uit!

      Verwijderen
  13. Zie, daarom wil ik dus een zoon he! Daarom! Weeral der boenk op! En inderdaad, met Zonen 09 kan je niet missen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aangezien ik van elk een exemplaar in huis heb, durven de patronen ook wel eens herdoopt worden naar "Dochters09", zo zijn ze even goed ;).

      Verwijderen
  14. Ohh wat is dit een schitterende uitvoering!!!! Zonen 09 rules! En jij ook :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi gedaan en zo'n stoere trui! Als je goed ziet op de close-up, is de geometrische tekening zichtbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ♥ voor de fotokleurtjes! Heel anders - en veel cooler jongenseffect - dan wat ik spontaan zou verzinnen met mijn camera en die stof. En rust en vrede en een minimum aan hartaanvallen gewenst, verder. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci #grijns, gelukkig kan mijn hart best wel tegen een stootje ;). Je kent de plek nochthans, ik vermoed dat je er al heel vaak gepasseerd bent op weg naar de overzet.

      Verwijderen
    2. Volgende zomer 2 weken! Zonder stikmachine, heb ik beloofd, maar als het niet meer te houden is kom ik bij jou wel eens een dagje knippen. ;-)

      Verwijderen
  17. Mooi! Ik ben fan van Ole, maar mijn zoon jammer genoeg niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De nieuwe collectie is weer wauw he!! En zo tof dat er nu ook sweaterstof bij is! Heel mooi gedaan! En fijn dat het ruim valt, zo hebben jullie er langer plezier van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben alvast fan van sweaterstofpanelen :)
      En dat ruimer vallen zal waarschijnlijk helemaal niet zo lang duren vrees ik, groeien dat die doen!

      Verwijderen
  19. Olé Olé voor de ole!!! Hier is het sneeuwhondenpaneeltje net voorgewassen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die is ook zo snoezig! Ik zet dochterlief nog eens voor het scherm om te kiezen ;) #datwordtwaarschijnlijkdiekat

      Verwijderen
  20. Ik ben geweldig fan van jouw maaksel! Die tijger gaat verkopen als zoete broodjes. Mark my words!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je slaagt er weer in om een prachtige versie te maken van een patroon waar ik op zich niet zo'n fan van ben, knap! En je laat het paneel heel mooi tot z'n recht komen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig zijn er verschillende smaken - hoewel ik dit een erg mooi patroon vind ;) - dus ben ik erg blij met wat je zegt!

      Verwijderen
  22. Mooie Ole! Het is een subtiel patroon die achtergrond, maar in't echt maakt dat de stof zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het moeilijk vast te krijgen op foto -daar wil ik dringend eens aan werken!- maar het stofje is wondermooi, met dat motief.

      Verwijderen
  23. Wat een prachtexemplaar, die gaat gegarandeerd veel gedragen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Waw, wat een topstuk! Stoer en mooi en bijzonder en geweldig uniek. En de foto's! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat is dat weer prachtig!!! En zulke mooie foto's! Wauw, zoonlief is een echt fotomodel, heel professioneel!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. O wat ziet hij er groot en wijs uit zo met zn nieuwe outfit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dit is een zalige Ole! Ik maak er binnenkort ook weer één. Wie weet laat ik me inspireren door deze. By the way: ik vind je foto's erg mooi. Ik snap dat je de stof misschien beter in beeld had willen brengen, maar ik vind het licht, de achtergrond én het model heel mooi. Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.