[BfL] Het zat eraan te komen

maandag 3 oktober 2016
Bloggers for Life 2015, dat was een lichtelijk uit de hand gelopen gedacht van eens 'iets te doen voor het goede doel'. De hoeveelheid warme reacties, enthousiasme, complimentjes en applaus dat onze richting uit kwam, dat deed ongelooflijk veel deugd...

want Annelies en ik staken er bergen werk in. Tijdens 'gezellige' chatsessies vervloekten we onszelf al eens om de omvang van de actie en de tijd die erin kroop én het pak bijhorende onvoorziene omstandigheden. We gingen het zeker geen twee keer doen, daar waren we het al vlug over eens! Tegelijk waren we editie twee in ons hoofd al aan het plannen, van consequent gesproken!
Nu het herfst is, Studio Brussel ook al hun startschot gaf, is het tijd om ons plan de wereld in te sturen; dames, zijn jullie klaar voor editie 2016?

De doelen vorig jaar werden gekozen vanuit onze leefwereld en ons hart, dat is dit jaar niet anders. We gaan resoluut voor een doel waar we volledig achterstaan, een doel waarvan we weten dat het de levenskwaliteit van mensen in onze omgeving kan verhogen.
Vanaf een tweede keer kun je spreken van een traditie, dus traditiegetrouw kozen we 2 (en stiekem ook een derde) doelen uit. Het ene doel is het meest gebaat met de opbrengst van de veiling, het andere doel houdt van maaksels. En laat dat laatste nu eens iets zijn waar we goed in zijn!

Na vorig jaar wilden we de actie wat opentrekken, heel wat mensen wilden graag meenaaien, maar gigaveel stukken voor de veiling zagen wij boven ons hoofd uitgroeien. Daar bedachten we iets op; we hadden contact met de dienst kinderoncologie van het UZ Gent en zij waren enthousiast over ons voorstel.
Het merendeel van blogland heeft kinderen, kinderen die 'vrij' zijn, kunnen spelen als ze daar zin in hebben, naar school gaan, vrienden voor het leven maken en de wereld verkennen. Kinderen horen niet thuis in een ziekenhuis, laat staan dat ze moeten vechten tegen een lange, slepende ziekte. Alles wat hun gedachten even kan afleiden is welkom en daar hadden we graag julie hulp bij. Deze maand passeren hier 4 - relatief eenvoudige - patronen waarvan we hopen dat jullie ze met veel enthousiasme en liefde voor de kinderen van het UZ Gent gaan naaien. Dingen die je makkelijk op 1 avond kunt maken.

Heb je zin om met ons mee aan de slag te gaan? Super! Laat de patronen op je afkomen, naai erop los en op 7 november organiseren wij een linkparty waar je jouw creatie kunt tonen/linken. Klinkt dat als chinees in je oren? Mij ook, maar tegen die tijd valt alles op zijn plek, geloof me!

Wellicht vraag je je af hoe die pakketjes liefde in Gent geraken? Wel, wij spraken vier stoffenwinkels aan waar vanaf november een doos zal klaarstaan. Zowel bij De Stoffenkamer (Gent), Madeline de stoffenmadam (Lier), Stof op Zolder (Roeselare) als in het Stoffenhuis (Bree) kun je maaksels binnen brengen en komt alles bij ons terecht. Woon je wat verder af en is binnenspringen niet haalbaar? Stuur bloggersforlife@outlook.com een mailtje en kom ons adres te weten om het op te sturen. Ik zet alvast een doos merci'tjes klaar voor de postbode om hem te vriend te houden #schaterlach.

Wat Bloggers for Life 2015 zou teweeg brengen, dat hadden we in onze wildste dromen niet verwacht... helpen jullie onze dromen een handje om hetzelfde te doen voor editie 2016? x

32 opmerkingen:

  1. Ik wil met plezier een avond opofferen om te naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kiekevel en tranen in de ogen. Super dat jullie zich hier weer voor gaan smijten! Laat ons allemaal gezellig van vleeshoop doen en mee naaien! Ik kijk uit naar de patroontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super initiatief! Relatief eenvoudige patronen, dat moet lukken. Count me in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig initiatief! Ik doe mee :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kiekevel, als ik dit lees... Toen Ernestje in 't UZ lag voor zijn hartje, ging ik dikwijls naar huis met meer tranen in mijn ogen van al die kankerpatiëntjes te zien, dan voor hem zelf. Iets voor hen kunnen doen? Yes, please! Ik ben dus al heel benieuwd naar de patroontjes die jullie voor ons in petto hebben, in mijn hoofd ben ik al stofjes aan 't selecteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n mooi initiatief. Ik ben eens benieuwd met welke patronen we aan de slag mogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal klaar voor de volgende editie van BFL :-). Ik kijk er al naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik snap het nog niet helemaal, maar wil wel meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop hoop hoop dat het me lukt om ook iets te naaien! Superinitiatief, dat alleszins!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben nog niet helemaal mee... maar ik doe wel mee... tenminste als het niet al te moeilijke dingen zijn... het moet nog op iets trekken ook hé. En Lier is volledig haalbaar dus nog een motivatie extra! Ik ben benieuwd... in ieder geval een prachtig initiatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook al is het hier voor 't moment wat onoverzichtelijk qua planning en voldoende tijd ; toch wil ik - onder voorbehoud- wat tijd reserveren om hieraan mee te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fantastisch dat jullie dit doen. Ik doe zeker mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wederom een prachtig initiatief!
    Ik maak graag tijd vrij om mijn steentje bij te dragen, count me in!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik schreef het net al bij Annelies: geweldig dat jullie dit opnieuw doen!! ik kijk ernaar uit en ga zeker mee naaien!! Ben alvast heel benieuwd naar de patronen, en ik kijk uit naar al het moois en warms dat er dan staat te gebeuren!! heel veel succes ermee!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wil dit jaar ook mee doen! Super dat jullie dit opnieuw op touw trekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super dat jullie dit opnieuw organiseren! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh super! Ik doe heel graag mee. Is zo een vlammeke dat jullie aansteken dat een gloed wordt. Soft, ik weet het, ben ik ook ��

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super! Ik doe mijn uiterste best om straks mijn steentje bij te dragen! (L)
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik sluit me aan!
    Heel benieuwd naar de patroontjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig!
    Ook ik doe graag mee.
    isabelle(punt)catrysse(at)telenet(punt)be

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.