[BfL] Toiletgerief

zaterdag 15 oktober 2016


Ik ben een mens van uitersten, dus met het nieuwe patroon maken we een sprong van de kleinsten van de afdeling naar de (wat) oudere kinderen. Zonder enige twijfel zag je dit patroon online al eens passeren, of misschien maakte je het zelf ook al?
 
434-02
434-03


Net zoals zij deel ik naaiend blogland op in twee generaties; de 'ouderen' (aka de mensen die naaien en bloggen toen ik nog geen flauw benul had van wat een naaimachine was) en de 'nieuwelingskes' (aka iedereen die daar na mij mee begon). In die eerste generatie zitten heel wat mensen die mij door hun online bezigheden leerden naaien en waar ik -nog steeds- enigszins naar opkijk; door hun creativiteit, hun stijl, hoe ze schrijven, ... Hoewel we wat stijl betreft mijlenver uiteen liggen, vind ik haar een absolute topmadam - alleen al omdat we haar patroon mogen gebruiken!

435-01
435-02

Ik bespaarde jullie het tekenwerk, het patroon kun je hier vinden (ik deed van 'zuinig' om het op een A4 te krijgen, maar wie graag het volledige patroontje heeft kan er uiteraard twee aan elkaar kleven of het zelf uittekenen), voor de handleiding verwijs ik jullie graag door naar by eva maria!
Zelf maakte ik enkele exemplaren voor eerder verschillende doelgroepen; een vrolijk dierenprintje voor jongere kinderen, een rozig meisjesexemplaar en twee exemplaren die -hopelijk- tieners weten te bekoren. Op die manier is er voor elk wat wils, dus ik hoop net zoals de vorige keer te genieten van wat jullie er van maken!

436-01

Annelies legt jullie de komende weken haarfijn uit voor wie we naaien en
waarvoor we met de veiling centen zullen inzamelen. Bij mij vind je vier patronen om mee te naaien voor de afdeling kinderoncologie van het UZ Gent. Leef je uit,
stop je hart en ziel in je naaisel en hou je maaksels bij tot alle patronen gepasseerd
zijn. In de eerste helft van november kun je die bij de inzamelpunten afgeven of
naar ons opsturen. ♥♥♥ voor iedereen die op een of andere manier meewerkt!


Naai je mee en heb je een blog? Plaats dan deze button - hier even klikken -
om iedereen te tonen dat je aan de actie meewerkt. Op 7 november verzamelen
we jullie maaksels via een linkparty - klinkt als chinees? Geen zorgen, we leggen
het tegen die tijd stap voor stap uit!
Naai je mee en zit je op instagram? Deel je maaksel met #bfl2016


437-01
437-02





Stof in 2016: 31 in  - 111 uit  (16 gekocht&verwerkt - 3 gerecycleerd)  - #1in3uit

33 opmerkingen:

  1. Alweer een leuk nieuw projectje. De 6 knuffeldoekjes die ik maakte, werden gisteren definitief afgewerkt. Ik probeer ze dit weekend nog op de blog te krijgen. Mijn vingers kriebelen al om aan de toiletzakjes te beginnen. Wat een prachtig initiatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi! Zowel de zakjes als het initiatief. Ben ik te laat om nog mee te doen? Boek is buiten en ik kan goed naaien met een deadline. (woehaha)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci zeg! Nee hoor, je bent helemaal niet te laat, tot half november mag jij naaien wat je wil ;). Sluit dus maar rustig aan bij wat je voorlopig het meest ligt, er volgen nog twee patroontjes!

      Verwijderen
  3. Heel mooi! Ik ga proberen ook ergens tijd te vinden om mee te doen met dit geweldige initiatief.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De knuffeldoekjes maak je op een dik half uur, deze lukt op een dik uur... ik duim voor wat tijd voor je! x

      Verwijderen
    2. Een uur???????? Een UUUUUUUUUrrrrr????? Nooit lukt me dat!Volgens mij heb jij dan een "turbomasjien"?????

      Verwijderen
  4. Amai, wat een pareltjes! Wanneer heb jij die allemaal gemaakt? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Euh... hun bijnaam is "40minutentasjes" dus ca va nog. Wellicht terwijl jij ijverig verjaardagcadeautjes aan het maken was #schaterlach

      Verwijderen
  5. Ben nog bezig met de knuffeldoekjes... eentje is klaar... een proefexemplaar ...Ben niet zo content over de keuze van de stofjes... dus maandag worden er een paar extra gemaakt... en dan probeer ik die ook op mijn blog te zetten...
    Hoe slaag jij er in om zomaar hup 4 van die prachtexemplaren te toveren... dit gaat mij niet lukken vrees ik... deze week te druk voor school...maar ik mag vast een weekje overslaan...? Zal ik dan wat knuffeldoekjes extra maken als vervanging?
    Hopelijk is het volgende projectje weer haalbaar voor mij!
    Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk mag je een weekje overslaan, maar deze tasjes vallen ook écht goed mee! Ik ben alvast benieuwd naar alles wat je maakt, dus doe maar rustig aan :)... nog tijd genoeg!

      Verwijderen
  6. Fijn fijn, en zo professioneel gedigitaliseerd en al! Ik kom bij jou ooit eens in de leer, want ik zou dat echt graag kunnen.
    Ik maak er zeker ook nog eens eentje deze week, weer veel te lang geleden!
    En merci voor de complimenten, wederzijds! x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met heel veel sympathie voor de actie.....maar helaas....omstandigheden doen me voorlopig neen zeggen.
    Ik hou een heel kleine kans open om een toiletzakje te naaien en wou daarvoor het patroon printen , maar dat lukt dus niet. Op geen enkele manier. Ben ik de enige/eerste die dit meld ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hoeft je niet op te jagen, dat is zeker niet de bedoeling... alle begrip ervoor dat het nu even niet past!
      Vreemd dat je niet kunt printen - ik kreeg nog van niemand een dergelijke reactie. Krijg je het open?

      Verwijderen
  8. Ge komt er wel makkelijk van af he ... geen zelfgemaakte foto tuto en handleiding ;-) HAHA lol , nee nee , echt super !! Weer een projectje bij op de lijst. En door de deadline, weer een keertje sporten minder ;-) Twee vliegen in 1 klap :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vrouw, wil ik eens achter u aan zitten? #schaterlach
      Het patroon bestaat, dus ga ik niet met iemand anders pluimen lopen... goed gerief moet in de kijker gezet worden #wachtMaarTotDeVolgendeSewalong ;)

      Verwijderen
  9. Ooh, ik wist niet dat er meer dan 1 patroontje zou passeren! Ik maakte 6 tuttedoekjes, maar sla deze week ook over. 6 maand zwanger en een week alleen met n peuterpuber v 20 maand door het werk vd mdh... Pittig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn in totaal vier patroontjes :). Maar je hebt ook nog wat tijd - hoewel, ik kan me dat zwanger met een peuter erbij nog levendig herinneren! Veel druppels samen zorgen ook voor een serieuze zondvloed, als iedereen 1 iets naait komt dat helemaal goed! Dank je wel ♥

      Verwijderen
  10. Ohla, mooi, maar gemakkelijk noem ik dit niet (ik heb een beetje een rits-fobie…). Het ligt klaar, en ik maak er het beste van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha voor die ritsfobie, ik ben ervan overtuigd dat je daar niet alleen mee bent. Ik heb goed nieuws voor je; het is helemaal niet nodig, die fobie! Ik duim van op een afstandje mee en je zult zien, dat zal je lukken! --en oeps... het volgende is er ook eentje met een rits, maar wel érg plezant!

      Verwijderen
  11. Mooi! Ik doe ondertussen al heel veel andere dingen dus kan dit er niet bijnemen maar jij hebt er toch voor gezorgd dat ik dat met zeer veel spijt moet zeggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Mee naaien lukt niet, maar misschien kun je binnenkort wel een lotje kopen? #ikkanmaarproberen

      Verwijderen
  12. Gisteren mijn laatste van de zes tutdoekjes afgewerkt. Maar zes toilet tassen maken zie ik niet zitten 😉 maar ik heb alvast het patroon weer opgezocht en de stofjes liggen al klaar. Nog versteviging halen uit en we kunnen aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Zes tutdoekjes! Super! Het is helemaal niet de bedoeling dat je zes toilettassen maakt, met eentje zouden we al erg blij zijn... dank je wel!

      Verwijderen
    2. Eentje moet zeker lukken,moet extra werken de komende week omdat er een collega ziek is maar ik doe mijn best ;-) En graag gedaan!

      Verwijderen
  13. Ik lees hierboven iets over een lotje kopen? Welk lotje? Waar lotje? Ik heb al 25 keer de uitleg van de toiletzak gelezen... ik krijg steeds meer zin om toch eentje te proberen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, op de tijd van dat 25 keer lezen had je er wellicht al bijna eentje af, wedden? Allé hup, zet u daar nu gewoon eens aan vrouw;
      En die lotjes, net zoals vorig jaar komt er een veiling met handgemaakte spullen door verschillende blogsters; nog drie weken geduld en dan kun je u laten gaan #schaterlach

      Verwijderen
  14. Is dat heel heel erg als er eentje van de camion valt en dus niet zal toekomen op bestemming? ik vind ze te schattig en ik had halvenhalf beloofd aan de dochter om er eentje voor haar opzij te houden.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.