Ooit hé

donderdag 24 november 2016


Ooit hé, ooit was ik een tassenmadam.
Jazeker, er werd hier kleding genaaid - en best wel meer dan een verloren stuk, maar mijn hart, dat lag bij tassen maken, in alle groottes en vormen. Ik gaf dan ook met véél plezier toe aan die liefde en de een na de andere tas rolde van onder mijn naaimachine.

435-02
435-03

Toen besliste ik zomaar dat ik zo weinig mogelijk kleding ging kopen; voor mezelf en voor de Khadetjes - meneer Khadetjes doet niet echt mee gezien het werk uniform dat zes op zeven dagen gedragen wordt. Ik hoef er geen tekeningetje bij te maken; ieder mens met gezond verstand snapt al lang dat ik daar mijn handen méér dan vol aan heb. Tijd om tassen te maken, die werd schaars, de liefde voor tassen die werd vervangen door een crush voor mooie pasvormen, zwierige stofjes en nog wel een en ander.

435-04
435-05

Tot ik een tasje zag dat zich in mijn gedachten nestelde - als in "dit wil ik ook" - en een gelegenheid zich aandiende om het tasje cadeau te doen. Alle materiaal was in huis te vinden, dus in een mum van tijd had een ik tasje dat ik stiekem zelf ook wel wilde houden #schaterlach. Ooit hé, ooit...

435-06
Stof : nepleer (effen en eentje met structuur) - Patroon: Juliette uit 'Mijn tas' - Fournituren: K-bas






Stof in 2016: 35 in  - 137 uit  (16 gekocht&verwerkt - 3 gerecycleerd)  - #1in3uit

39 opmerkingen:

  1. Supermooi!!! Ik heb denk ik hetzelfde voor. Ik vind tassen maken heerlijk, maar wil zoveel mogelijk kledij maken ;-) The struggle is real!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap het helemaal!
      En het is niet dat de kasten vol hangen met kleding, ik denk dat ik daarvoor zou moeten stoppen met werken of zo ;). Of sneller naaien #schaterlach

      Verwijderen
  2. Ik ben ook begonnen met tassen te maken. Dat was mijn allereerste naaisel! Nostalgie :) supermooi tasje, dat ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi tasje! Ook ik word hier een beetje hebberig van. Ik maakte al veel tassen, maar nog nooit eentje voor mezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan lijkt het mij toch alsof je daar eens je prioriteit van zou moeten maken!

      Verwijderen
  4. Heel tof tasje! En je kunt er nooit genoeg hebben he?! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allé hup daarin is ze ook nog KEIgoed! Sjuunsjuunsjuun!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. #schaterlach. Ik blijf het zeggen, al die dingen, dat is eigenlijk allemaal hetzelfde ;) --en als het je een troost mag wezen, ik kan geen potten bakken, dat leer jij me dan maar een keertje!--

      Verwijderen
  6. Super mooi! En wie is nu de chanseur ???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Evelien ging ermee lopen vorige week ;)
      -correctie: ik gaf het haar met veel plezier-

      Verwijderen
  7. ooh, wat een hel mooi tasje is dat geworden. Die liefde voor tassen heb ik niet echt. ik kocht het boek: mijn tas... en heb er nog niks uit gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Ik maakte ook nog niet zoveel uit mijn tas, maar ik geniet wel enorm van het bladeren erin. Op een bepaald moment komen die patronen wel van pas ;).

      Verwijderen
  8. Maar allee, hoe schoon is dat? Dat past nu zo hard bij mij! Zei je nu dat je dat cadeau ging geven...? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geweldig! Ik zou het je met plezier geven, ware het niet dat het ondertussen al een eigenares gevonden heeft ;)

      Verwijderen
    2. Bummer! (En vast een happy eigenares!)

      Verwijderen
  9. In mijn hoofd ben jij nog altijd een tassenmadam, maar dan wel een multigetalenteerde. Eentje die dringend ook zelf eens een cadeautje verdient, dus hop naar versie 2 (was ik nu een tassenmadam, ik maakte hem voor jou, maar daarvoor gaat eerst een persoonlijkheidsverandering moeten gebeuren ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik eerst wel nog enkele andere katten te geselen, maar ik voel me nog lang niet verwaarloosd #schaterlach. Ik plan mezelf zo'n crocokurkleren kopie van Mieke's exemplaar. Ooit of zo. Allé, januari 2017 ten laatste ;)

      Verwijderen
  10. oh echt heel mooi! Ooit was ik ook een tassenmadam (in mijn hoofd eigenlijk nog altijd), maar mijn naaitijd werd gereduceerd tot ergens een verloren uurtje of 2...per maand. Ik weet alvast mijn goede voornemen voor 2017! Liefs, Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Funny, hoe een mens zijn prioriteiten veranderen! Nu, hoe onnozel het tasje ook is, ik was er zo blij mee, misschien moet ik dat gewoon wat meer doen x

      Verwijderen
  11. Mijn oog viel er in het boek ook al op. De jouwe is fanTAStisch!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel zeg ♥
      ---wat een compliment als ik jouw bijdrage voor BfL bekijk!---

      Verwijderen
  12. Geweldig seg! Nu dacht ik wel echt dat je die structuur daar zelf in gebracht had ;) En dat croco-kurkleren exemplaar, zullen we daar eens een date aan koppelen? Ik wil er zelf nl. ook net zo eentje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moh jong, geen moeite voor doen als je dat kunt kopen hé ;)
      Lol, die date, dat klinkt als een plan!

      Verwijderen
  13. Ik herinner mij jouw tassen nog, ik kwam altijd met veel interesse lezen over alle vlieseline structuren die je bedacht :-) Dit is wel echt een kei schoon tasje, maak toch maar eentje voor jezelf ook... :-) (en net als Mieke dacht ik eerst dat ge u geamuseerd had met het stikken van plooien :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik stel vast dat je hét nog altijd kunt als de beste !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, kijk eens hier :-) Schoon, schoon! Blij te lezen dat ik een echte tassenmadam inspireerde. <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben blij dat deze uit mijn systeem is, en voel nog altijd kriebels voor een gekopieerde kat van uw exemplaar ;). Merci !

      Verwijderen
  16. waw das e knap sjakoske seg... impressed!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik ben al eeuwen op zoek naar zoiets .. maar dan om te kopen :) want ik word nOOIT een tassenmaakster :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vrouw, maken we dat rap eens samen? Spring eens binnen op een avond en dat brengen we dat in orde! Ik heb van alles nog genoeg denk ik ;)

      Verwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.