Over lijf en leden #2

dinsdag 21 februari 2017
Het jaar is al even rond.
Zo'n slordige vierhonderd dagen waarin mijn lijf -ahum- wat aan de rebelse kant was.

461-01

Zo mooi als zij kan ik het niet schrijven of vastpakken, hoe het gaat met dat lijf van me. Ik kan alleen zeggn dat het vandaag beter gaat dan vorig jaar deze dag. Niet al te luid, want ik deed dat al vaker, zeggen dat het even beter gaat om daarna het deksel fijntjes terug op mijn neus te krijgen. Het is -nog- niet goed, verre van, maar het is grappig hoe snel je went aan babystappen en aan 'vandaag ten opzichte van gisteren'. Wat ik wél leerde, is ondanks alles mijn lijf graag te zien, met alle mankementen en extra opties, en misschien helpt dat wel, wie weet.

461-02
461-03

Eind vorig jaar had ik er genoeg van. Mevrouw Khadetjes gewijs is genoeg ook genoeg, ik ben nu eenmaal een zwart/wit denker. Ik ga ergens voor of ik ga er niet voor, een tussenweg is er zelden. Genoeg betekende hier dat ik alle pillerijen buiten gooide - ik opende nog net het raam niet, kwam tot inzicht en borg ze netjes in een doos achter in de kast op. Niet zomaar zonder extra vangnetten, maar toch, gedaan met de pillen waarvan ik zowieso al niet geloofde dat ze een verschil zouden uitmaken. Enter de slavendrijver ervoor zorgt dat mijn spieren sterker worden. Twee maand later merk ik dat dat wellicht geen slechte beslissing was en is er licht in zicht. Misschien zal dat niet voor dit jaar zijn, maar het komt dichterbij. Rustigaan, maar dat is ok. Ik heb er nog steeds geen idee van wat het juist is, maar ook dat voelt ondertussen als 'ok' aan.

461-04

Ik maakte nog eens een jurk voor mezelf. Hoewel ik mijn lijf graag zie, kan het af en toe wel eens pieken dat dat graag zien met letterlijk meer volume graag zien samenhangt #schaterlach, en dan durf ik naaien voor mezelf wel op de lange baan schuiven.
Ik zag een prachtige jurk en had zin om haar letterlijk te kopiëren. Ik deed het uiteindelijk niet maar de jurk bleef wèl in mijn hoofd ronddwarrelen. Om dat aan te pakken zette ik de schaar in een crêpe uit de voorraad - georganiseerd als ik ben, is de stoffenvoorraad niet alleen in soort opgedeeld, maar even goed in 'voor wie is de stof'. 'Mijn' deel van de kast wordt nogal angstvallig bewaard als een of ander kostbaar relikwie. Pure onzin, natuurlijk! Soit, de schaar erin. Geen jurk of model dat wonderen doet om de pluspunten van mijn figuur in de kijker te zetten #schaterlach. Ik poseerde er ook niet naar, het zwembadhaar en de wallen krijg je er gratis en voor niets bij, het zal me worst wezen. Soms is een jurk die geweldig zit en waarin je kunt wonen al wat een mens nodig heeft, niet?

461-05





Stof in 2017: 8 in  - 23,8 uit  (1,8 gekocht&verwerkt - 4 verkocht - 2,8 gekregen)  - #1in3uit

40 opmerkingen:

  1. Het is ok om te zijn wie je bent en 'hoe' je bent
    't gaat toch om jouw, niet om de rest van de wereld
    dus doe maar lekker gewoon, met zwembadhaar en al :)
    (dan kan ik ook lekker weer heel de dag in pyjama lopen op naaiweekend hahaha)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. OMG, die "w" moet weg, doeme toch...
      taalpurisme

      Verwijderen
    2. Ah nee hé, niet weer die pyjama #schaterlach. Vrouw, voor mijn part loopt gij in bikini rond, als jij dat wil! Ik geef u evengoed een dikke knuffel x

      Verwijderen
  2. Mij stoort het niet, dat haar en het extra volume 😉 jij geniet van je zelf gemaakte jurk en dat is wat telt. Wel patroon heb je gebruikt? Ik heb ook een jurk gemaakt begin van het jaar waar ik ook bijna in woon. Toch zalig gewoon x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is de Roza jurk, uit een oude LMV. Hij lijkt wat op de Raven (die er vorig jaar in stond), maar die heeft een soortement van tunnelzak die mij nog minder flatteert dan deze. Door het oversized vallen, hoefde de rits zelfs niet!

      Verwijderen
  3. Wat een mooie foto's. Het donker van deze tijd maar wel met het licht in de lucht dat steeds meer terugkomt in de dagen. Ik hoop zo dat dit licht steeds meer terug komt in je lijf. En dat zwembadhoofd en alle extra's verdienen net zo goed iedere dag een mooie fijne jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je je stapje voor stapje beter voelt en hoera voor de jurk. Ik viel wel bijna achterover van het aaantal stofjes dat je al verwerkte, goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, een beetje jurk voor mij (tja, groot en breed #schaterlach), daar kruipt al snel bijna twee meter stof in, zo gaat het snel vooruit natuurlijk. Een jurkje voor dochterlief: anderhalve meter (zonder voering), dus dat tikt vrolijk aan. Als ik de kast bekijk, mag ik nog een tandje bijsteken zelfs ;)

      Verwijderen
  5. Hoera voor de jurk! Soms moeten die er gewoon zijn om in te wonen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ♥! Ik hou van jurken, en dit exemplaar zit mega makkelijk, meer moet dat echt niet zijn!

      Verwijderen
  6. Prachtige foto's en jurk! Blij te horen dat het beter gaat met jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super schoon kleed! Dat model zie ik ook nog zitten. Losjes, niet te, juist goed om hier en daar wat te verdoezelen.:-) Een patroon op mijn lijf geschreven. En een schoon stofke. Dat van "haar" zie ik ook graag. Dat stofke. Top jong!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ewel, een oude LMV dus ;). Je mag dat hier gerust overtekenen zunne, geef maar een gil, dan zoek ik die even. En dat stofje van 'haar', ik zie dat ook graag #erhangtookzoeenjurkinmijnkast

      Verwijderen
  8. Zwembadhaar en wallen zag ik niet, wel een prachtige jurk! Jurken om in te wonen zijn de max.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. #schaterlach Uw brilglazen kuisen helpt, allé, bij mij toch. Maar ik snap wat je wil zeggen x

      Verwijderen
  9. Ge doet dat goed, met rustigaan. What's the hurry? En intussen genieten, zoveel mogelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vrees dat ik soms wel een beetje van de hurry ben ;). Maar kijk, het slentert de goede richting uit, en dat maakt me eigenlijk erg gelukkig!

      Verwijderen
  10. vrouw, je bent mijn held! Maar dat wist je wel al eh. Mijn zwembadhaar is trouwens erger :D Think: over-fluffy, niet gestylde poedel :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Maar jong toch, vertel mij eens welke vrouw wel tevreden is met haar lijf??? Er zijn er vast, maar ik hoor er ook niet bij haha!
    En dat haar, das gewoon in, sommige betalen daar wel wat voor bij de kreatos! ;-)
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol... eigenlijk ben ik best tevreden.
      En dat haar, euh... Kreatos en een ticketje Plopsaqua, bijna hetzelfde zeker #schaterlach

      Verwijderen
  12. babystappen zijn ook stappen...en ik hoop oprecht dat 't gevoel van stilletjes vooruitgaan alleen maar groter én echter wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juist, geen beter persoon om het te begrijpen dan jij ♥
      Ik hoop het met je mee, het zou zo fijn zijn om op het einde van het jaar te kunnen zeggen dat ik ook écht het licht gezien heb! Ik werk er alleszins flink voor, daar zal het niet aan mankeren.

      Verwijderen
  13. Step by step (ik hoor nu de NKOTB in mijn oren) kom je er zeker ook! Fijne jurk, echt waar. Zwembadhaar en wallen? Ik zag ze niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je bent mooi om wie je bent
    ...verzorg je en maak nog zo een creaties 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Er is iets ... wat weet ik niet ... een vreemd karma ofzo :-) Je mag dat echt niet luidop zeggen dat het beter gaat want dan draait alles weer rond. Ik zeg bijvoorbeeld nooit meer dat mijn Ella nu wel goed slaapt( want ooh ben maar zeker dat er een helnacht volgt :-). Maar ik lees het wel heel graag dat het beter gaat met je en geniet van je jurk. Ik kan daar ook van genieten... Ik maakte die Rosa ook, maar mijn halsuitsnijding valt mij veel te diep, dus ik woon er niet in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja, vreemd karma, ik vat het helemaal.

      Wel, ik las dat bij Fabienne ook, van die diepe halsuitsnijding, ik paste niets aan en zoals je ziet valt die hier best bescheiden (hahaha, zo af en toe mag groot zijn wèl van pas komen, niet?). Jouw jurk zal dan wellicht wel lang genoeg geweest zijn; dit exemplaar verlengde ik met 10cm en het is nog behoorlijk kort - allé, zo met van die blikdichte panty's is dat cava, maar blote benen, daar denk ik niet aan zunne, met die lengte!

      Verwijderen
    2. Ik paste de halsuitsnijding achteraan aan (van V naar gewoon) en zelfs dan kan ik er zonder rits nog in gemakkelijk in !
      Lengte is perfect, het geeft wat pit ! De bloemenprint komt nu erg fris over, als ze langer was geweest was, kon ze verhuizen naar de kast van uw grootmoeder *proest* !
      Wat is er trouwens mis met uw benen ? Beloof je me dat je deze nog eens aantrekt bij een eerste warm lentezonnetje, zonder blikdichte panty en een sneaker (al dan niet met zwembadhaar en wallen) ? Wellicht zal je met een verschrikt gezicht kijken naar je melkwitte benen (was het jij die ze omschreef als 'melkflessen' ? ), maar met een glimlach en ontspannen blik zal jij echt de enige zijn die die gezien zal hebben ...

      Verwijderen
    3. Doe ik! ;)
      Toevallig draag ik de jurk zelfs vandaag, wel weer met blikdicht en zo - koud en fietser zijnde vind ik dat best wel aangenaam. Maar die benen, ja, dat zal wel mijn hoogstpersoonlijke complex zijn. Hahaha, maar melkflessen zijn ze niet, ik heb een gelige huidskleur, dus wit ben ik nooit ;)

      Verwijderen
  16. Mo allé, en dan slaagde ik er nog in om deze blogpost te missen.
    Zwembadhaar en wallen? Ik zag ze niet hoor, tot je me erop wees. Nee jong, ik zag jou in je jurk waar je je zo goed in voelt, en ik las dat je heel voorzichtig toch durft zeggen dat het iets beter begint te gaan, en zie, dat maakt mij blij. Ik help hopen dat je, babystapje per babystapje, deze ingeslagen weg verder mag gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Stoer mens ben je! En prachtig in je nieuwe jurk. X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wallen..zwembadhaar niet opgevallen
    Beetje bij beetje stapje voor stapje je komt er wel!!
    Wat een mooie creatie weer

    BeantwoordenVerwijderen
  19. In de match 'mevrouw Khadetjes vs. het lijf' zet ik al mijn geld op jou, jij vechter! In je mooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.