Ojee... nen award

dinsdag 18 juni 2013
Eerlijk, dat was het eerste wat ik dacht toen ik deze award kreeg van Corine. Awards zijn niet zo mijn ding, veel over mezelf zeggen ook niet en zo van die dingen die je kunt doorgeven nog veel minder. Maar ik ben in een goede bui, dus ééne keer en dan gedaan...



De spelregels zijn 11 feiten over jezelf vertellen en de vragen te beantwoorden die je gesteld worden. Daarna moet je de award doorgeven aan 11 andere bloggers met minder dan 200 volgers en hen 11 vragen stellen. Teveel 11en voor mij, ook wat kettinggedoe, wat heb ik daar een hekel aan.

Wat feiten over mezelf...
  1. Ik ben wie ik ben, nen associalen typ ;)
  2. Aan mijn gezicht kun je meestal heel goed zien hoe ik over iets denk.
  3. Ik vind koffie het meest afschuwelijke dat er bestaat. En dat terwijl ik het nog nooit gedronken heb, de geur alleen al doet mijn maag draaien. Ik drink thee ;)
  4. Toen ik zwanger was van mijn dochter was ik rotsvast van overtuigd dat het opnieuw een zoon ging zijn.
  5. Ik hou niet van bloemen.
  6. Ik ben verzot op naaien, maar een doodsimpele knoop aannaaien kan ik niet, nooit gekunnen trouwens.
  7. Te veel hobby's is een constante.
  8. Als ik ergens voor ga, dan ga ik er ook voor.
  9. Baby's zijn niet mijn ding. O nee.
  10. Ik ben nogal zwart/wit... ik hou ergens van of niet, aan tusseninnen doe ik zelden.
  11. Hoewel ik over het algemeen een handig geval ben, ben ik in sommige dingen extreem onhandig: een fietsband opblazen eindigt bij mij steevast met een platte band - nogal problematisch aangezien ik dagelijks zo'n 8 km fiets.
Laat me even de vragen beantwoorden die ik op mijnen telloor gekregen heb:
  1. Wat doe je in het dagelijks leven en waar word jij echt blij van? Mijn man en ik zijn zelfstandig en hebben een zaak. En waar ik echt blij van wordt? Van te zien hoeveel liefde er rond mij is, misschien een cliché antwoord, maar ik voel me echt gezegend met mijn gezin, familie en geweldige vrienden.
  2. Hoe is de naam van jouw blog ontstaan? Heel simpel, ik zeg nogal dikwijls dat ik twee kadetten heb, twee deugnietjes... Met de 'h' erbij zit de naam van mijn dochter er volledig in, voor die van mijn zoon is het wat puzzelen. Veel denkwerk zat er niet achter, op een dag stond ik op en ging ik bloggen, een naam was zo gelijk wat bijzaak.
  3. Stof of papier? Momenteel zeker en vast stof. Maar iedere keer als ik de tijd neem nog eens iets met papier te doen, dan wriemelt het wel even.
  4. Wat is jouw favoriete tool? Geef mij maar een potlood.
  5. Wat is jouw lievelingskleur? Iets groenigs... ik denk dat ik daar zo'n 25 jaar 'blauw' zou geantwoord hebben, maar vorig jaar is het plotseling groen geworden.
  6. Met welke kleur kun je echt niets? Weg met de pasteltinten... allemaal ;)
  7. Ben jij een winter- of zomertype? Wintertype, geef mij maar een stevige wind en bladeren die vallen. Geweldig vind ik dat
  8. Wat is jouw inspiratiebron? Werkelijk alles wat ik tegenkom. Zo ben ik aan het broeden op een handtas met speciale vorm omdat ik vorige week een schoon smeedwerk gezien heb. Letters op vrachtwagens, de kleuren van een bloem, naja alles. En alsof dat nog niet genoeg is, zie ik dagelijks een hoop schoon zaken passeren in blogland.
  9. Wat zijn jouw favoriete accessoires? Geen... mijn trouwring, die draag ik. Verder geen ringen of armbanden, af en toe een ketting maar meer niet dan wel - ben nogal een simpel zieleke wat die dingen betreft.
  10. Noorwegen of Turkije? Noorwegen, zonder twijfel.
  11. ... wat wil jij nog meer vertellen? Hier ga ik passen... lees nog maar eens mijn 'feiten'
Ondanks de ketting-tegenzin zette ik hier 11 blogs op een rijtje die de moeite waard zijn om even te gaan piepen. Als zij zin hebben om iets over zichzelf te vertellen, dan kan je bij hen gaan verder lezen: Re-saar-cle - Liesellove (met leuke give away) - SistersMade (met dubbele give away) - Naaikriebels - Lielebeesje - Spurrewubsie - made by eLKe - mANdarien - Jace did it! - Biefrul - familie in den vreemde. Nieuwe vragen verzinnen lukt even niet... met de 11 feiten en de 11 vragen die ik kreeg ben je ook al even zoet ;)

Enne... een dikke proficiat als je tot aan het einde van mijn epistel bent geraakt. Ik hoop dat je ondertussen wat wijzer bent over wie ik ben ;)

19 opmerkingen:

  1. Het heeft inderdaad iets mee van een kettingbrief!
    Ik heb toch alles gelezen wat je geschreven hebt, amai ik zou nogal moeten denken over "Wat feiten over mezelf".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Proficiat dat je tot het einde geraakt bent, 't is nogal lang geworden... Och, die feiten, een keer dat je op dreef bent komen ze wel zeker?

      Verwijderen
  2. oooh! thank you for the nomination! :-p
    Maar euhm hoe zit da ier in mekaar. Moet jij geen 11 vragen aan mij stellen of beantwoord ik gewoon dezelfde vragen die jij kreeg?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan zunne! Ik paste het aan... mijn kop is even te vol om nieuwe vragen te verzinnen - en mijn bericht is nu al een halve roman. Doe anders maar gewoon de feiten en de vragen die ik kreeg?

      Verwijderen
  3. Ik ben ook niet zo'n award- en kettinggedoe-mens, maar ik ga nen effort doen, want ik ben wel heel vereerd natuurlijk.
    Ik denk trouwens dat ik op veel vragen krak hetzelfde ga antwoorden, 't is echt verbazend hoe goed ik mezelf terugvind in wat jij schrijft.
    Ik ben dus ook tot op het einde geraakt, dat viel best mee hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk om te lezen. Stoer dat je 11feiten over jezelf hebt verteld en die 11 vragen hebt beantwoord.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hola, ik begin hier zowaar te blozen ! Ik ben zeer vereerd, bedankt voor de nominatie (ik kende dat niet). Momenteel is het een beetje superdruk, maar goed, ik zal mijn best doen om alles eens goed door te nemen. Ik herken me trouwens ook wel in een aantal zaken die je schrijft ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe maar op je gemak, daar zit geen haast bij. Ik deed het vooral omdat ik het leuk vind om wat meer te lezen over 'de-mens-achter-de-blog'.

      Verwijderen
  6. Dat is me daar lief van jou! In elk stuk dat ik schrijf op mn blog zit een deel van mij, een gedachte, een voorliefde, een angst... Zo heb ik al heel wat feiten over mijzelf blootgegeven! Maar ik ga es even brainstormen over wat ik nog zal prijsgeven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai... merci voor de nominatie. 11 nieuwe bloggers vinden, zal ook weer een opdracht worden.
    Zijn er trouwens wel erg veel. Niet?
    Soit... even nog het schooljaar afronden en dan ga ik mij ook erns op die halve roman toeleggen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neem die 11 maar met een korrel zout ;). Ik keek eens goed in mijn volglijst en wou gewoon wat reclame maken voor een aantal mensen... Ik ben al benieuwd!

      Verwijderen
  8. Een madam met karakter ;-) (en blij dat je het niet doorgespeeld hebt naar mij ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol... soms wat te veel. En blijkbaar heb ik die eigenschap ook doorgegeven aan mijn khadetjes - 't is hier soms plezant zunne ;).
      Geloof me, ik heb lang getwijfeld of ik het ging doen - ik haat van die kettingdingen - maar op de een of andere manier vond ik dat niet eerlijk tegenover wie hier meeleest. Vandaar: ééne keer en gedaan.

      Verwijderen
  9. Wat leuk, een award! Dikke merci, ik neem de award aan en gooi hem weer door naar wat andere bloggers. Ik zal eens diep nadenken over al die vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het tot een goed einde gebracht... Ik nam wel geen nieuwe vragen ofzo... dat zou erover geweest zijn ;-) Vond vooral dat ik het verder moest zetten omdat het fijn is voor beginnende bloggers om wat steun te krijgen ;) Ik heb dus op mijn beurt weer eens in mijn blogs gekeken die ik volg en enkele mensen op het lijstje geplaatst... in de hoop dat anderen de linkjes gaan aanklikken en weer gaan volgen bij hen :-) en ik heb al jouw antwoorden hier ook gelezen! :-) en ik heb een linkje geplaatst met de foto van de award naar jouw blog op mijn blog als bedankje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en oh ja, nu ga ik eens rustig je blog bekijken en lezen :-)

      Verwijderen
  11. Wat leuk dat je deze award ook aan mij gaf! Ik vind dat super toppieeeee!
    Wat moet ik nu doen? Bezorg je mij vragen waar ik het koudzweet van krijg :-))
    Groetjes en avast een dikke merci!!
    an
    jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol... nee hoor, je hoeft geen koudzweet te krijgen. Anders herneem je de vragen die ik kreeg? Maar als je erop staat wil ik wil nieuwe verzinnen zunne ;)

      Verwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.