'Nog eens mama'

zondag 6 oktober 2013
DSC08785

Op de dag af zes jaar geleden genoten mijn keppe en ondergetekende
van een zonovergoten dag... 't Was een eigenzinnig feest waarbij iedereen
die een plekje in ons hart heeft een stoeltje had. 'Nog eens mama?'
Ja hoor, past volgende week? En ik zou er niets, maar dan ook niets
aan veranderen, aan die magische dag. Er liep vanalles 'fout'
maar dat kon deze controlefreak niet opjagen, en het leverde stuk
voor stuk enorm plezante herinneringen op.

Voor jullie een blikje op mijnen tenue, niets speciaals, dat wilde ik
niet. De tijd tussen 'de vraag' en 'het moment' was kort, geen tijd voor
een kleed uit een chique winkel. Toen ik dat aan iemand vertelde,
stelde ze voor dat zij iets zou maken. Het was prachtig en zo mij
en de liefde van 't gemaakte, ongelooflijk gewoon.

DSC08786

Nog voor keppe m'n lief werd, was er die muziekliefde. Deze morgen zat
ik snel wat liefdjes te repeteren. 'Nog eens mama'. Ja zunne meid, en doe maar mee.
Geboren en getogen bachten de kuppe belandde ik later in Leuven en Brussel.
Ondertussen woon ik alweer wat dichter, maar zo een namiddag in de Westhoek,
ah, dat is thuiskomen! Een namiddagje muziek spelen, pure luxe en thuiskomen...

DSC08768

Jullie reacties, die zijn telkens opnieuw hartverwarmend... deze keer waren ze ook
leerrijk, ik voelde me zo een halve tante Kaat ;). Het kleed werd een eerste keer gewassen
met ossegalzeep, 't was al beter. Na de tips ging ik wasbenzine kopen, dat hadden ze
niet dus bracht ik bovenstaand pulleke mee. Normaal gezien mag je het niet eerst wassen
- te laat -, maar de vlekken verdwenen een beetje.

DSC08784

'Nog eens mama' en tijd om nog een andere tip in de praktijk te brengen, deze keer
 ging ik voor de combinatie afwasmiddel en suiker. Goed afborstelen en tada, lichte vlekken
waar ik perfect mee kan leven. 'Nog eens mama'. Nee zunne, 't zal wel slijten ;)

10 opmerkingen:

  1. Proficiat! Wij zijn dinsdag 8 jaar getrouwd, ook een herfsthuwelijk dus ...
    En die laatste tip ga ik zeker uitproberen op Thias zijn trui met kettingsmeer, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van mij ook nen dikke proficiat!
    En suiker en afwasmiddel???....nog nooit van gehoord, maar wat een supertip !
    Liefs
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd...enne deze ken ik nog niet maar ga hem zeker opschrijven gaat fijn dat de vlek nu bijna uit het kleedje is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte met deze bijzondere dag! En wat een lief bericht zo alles bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat Sarah!!!
    En voor de vlek dacht ik nog aan bruine zeep. Ouderwets maar helpt in vele gevallen wel. Ik had vorige week een inktvlek (uit een toner) op mijn trui (wat redelijk moeilijk uit gaat) en hij is helemaal weg. Het potje bruine zeep staat dan ook bovenop mijn wasmachine. Altijd. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat! En afwasmiddel en suiker, dat moet ik op mijn harde schijf branden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat!!
    En blij dat je het kleedje toch nog iets of wat hebt kunnen redden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gedaan zeg ! En handige tip want in de zomer blijven ze hier ook steeds aan de smeerketting hangen

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.