Oprommelen #ufo1

dinsdag 5 juli 2016
Stof: Cascade glisten deep sea (Windham Fabrics) - Patroon bovenlijfje: Ileana van Compagnie M
Soms valt er werkelijk niet veel te zeggen over een naaisel. Behalve dan dat ik ein-de-lijk wat rommelde in mijn rondslingerende stapeltjes en besloot het "afwerken van ufo's" tussen "dromen van nieuwe projecten" op de naailijst te zetten. Onafgewerkte projecten, waar het om de meest uiteenlopende redenen spaak liep. Geduldig liggen die dan in hun Ikea-zakje te wachten op een laatste stiksel met de hand, het naaien van knoopjes, een zoom, een detail dat er niet uit kwam zoals gepland, ... Ooit werkte ik project per project netjes af, nu durf ik al eens een mega knipactie uit te voeren waardoor ik ondertussen minstens twee maand verder kan zonder nog 1 patroondeel te moeten knippen.

416-02
416-03
416-04
416-05
416-06
416-07

Ik werd op slag verliefd op de stof, zo erg dat ik die kocht en er onmiddellijk na dit exemplaar een Ileana jurk uit. Juist ja, tien maand geleden... #ikweethet. Ik wou wat variatie in de jurken brengen en koos daardoor voor de korte raglanmouwen. Voor mij klopte het niet om met deze print een cirkelrok te knippen, met mijn voorliefde voor plooien stikte ik op het gevoel enkele brede stolpplooien in het voor- en achterpand. Toen ik het resultaat zag was ik niet erg enthousiast... het leek me een vreselijk saaie jurk - als ik er al zo over denk, betwijfel ik of Mevrouw de Ontvangster enthousiasme zal kunnen opbrengen ;). Aan het ondertussen te korte rokdeel naaide ik een strook in een van de prachtige basicstofjes van Cotton+Steel. Om het geheel wat te breken, naaide ik een riempje in dezelfde stof en klaar #ufoafgewerkt!!
Dossier gemaakt: De jurk werd geknipt in een 5 jaar, maar dochterlief besloot na twee jaar stakingen tussen toen en nu zomaar even 2 cm borstomtrek erbij te groeien. Zo'n dingen worden hier enthousiast onthaald, maar de naaister in mij foeterde wel even - het kind kan gelukkig nog niet lezen. Ik naaide de zijnaden op het absolute minimum en foefelde nog wat extra millimeter erbij met een zichtbare rits zodat de jurk nu valt als een 6 jaar en hopelijk toch nog even mee kan.

416-08





Stof in 2016: 12 in  - 72 uit  (14 gekocht&verwerkt - 0 verkocht)  - #1in6uit

42 opmerkingen:

  1. De jurk is gewoonweg prachtig. De strook onderaan en het riempje pimpen het geheel naar een hoger niveau. Soms hebben projecte wat extra tijd nodig om te rijpen in je hoofd niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol, het probleem met kinderen en tijd is dat het soms wat te snel gaat ;). Ik ben alleszins blij dat ze er nog in paste!

      Verwijderen
  2. Zo'n mooie stof ♥ Ufo geweest of niet, deze jurk is héél mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is zo mooi geworden! Prachtig met de strook onderaan en het riempje i love it x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Dat riempje doet écht veel, zonder was het niet dat.

      Verwijderen
  4. Goed dat je die opgevist hebt, is supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Iets klassieker dan we van de Khadetjes gewend zijn, maar ik vind het één van je mooiste stukken. Al kan dat ook aan de geweldige foto's en Dochter's kapsel liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig, voor mij is dit gewoon een maaksel, ik vind alles wat ik maak eerder klassiek ;). Enne... dochterlief haar kapsel... zucht... enig idee wat een mens moet doen om die wilde lokken op die manier te vangen #schaterlach

      Verwijderen
  6. Die combinatie van de stoffen is prachtig! Het geheel werkt zo, in mijn bescheiden mening :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inventief zoals altijd :-) en wat een prachtig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik hou er niet van om stof te verspillen, al helemaal niet als het zo'n mooie stof is #ookWelGierig

      Verwijderen
  8. Goed opgelost en zo lijkt de jurk meer zomers.
    Echt prachtig, nog even pinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die strook onderaan ziet eruit of het zo moest zijn, helemaal mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die strook was altijd al de bedoeling, hij lag zelfs geknipt klaar. Maar in plaats van die van een blinde zoom te voorzien werd het een ultra smal boordje met biais afgewerkt om het nog ietwat zedig te houden.

      Verwijderen
  10. Prachtig inderdaad! De strook onderaan maakt het helemaal af, da's mazzel! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat riempje en die boord onderaan maken van een "vreselijk saaie" jurk een echt toppertje!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, en ik begin binnenkort aan een nieuwe FWYH-reeks op mijn blog (Finish what you have), ik deed dat een paar jaar geleden ook al :-)

      Verwijderen
    2. Ze droeg de jurk al enkele keren en hetzelfde scenario herhaalt zich; draaien en zwieren #missieGeslaagd.
      Ik heb nog een hele bak met onafgewerkte projecten, ik hoop tegen het einde van de zomer de stapel serieus te verkleinen!

      Verwijderen
  12. Reacties
    1. Zwijg me ervan! Mijn kleintje...
      Mijn hart breekt nu al als ik eraan denk dat ik ze in september allebei op de 'grote' speelplaats moet achterlaten. Zelf is ze er -uiteraard- helemaal klaar voor.

      Verwijderen
  13. oooh, keischoon zeg!!! die rand en dat riempje maken er een mega-gesofisticeerd jurkje van! ik vind het echt de max!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik die een mega-gesofisticeerd jurkje maakt, het idee alleen al doet me glimlachen.

      Verwijderen
  14. Eigenlijk dik chance dat je het zo lang hebt laten liggen tot het te kort was want dat basicstofje onderaan en het riempje maken het helemaal af! Overal hetzelfde blijkbaar met "Deels-affe" dingen... dat virus woedt in Blogland volgens mij...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij zeggen die deels-affe dingen véél over de staat van mijn hoofd. Eigenlijk is dat niet goed, want ik word er zenuwachtig van. Nuja, ik probeer er deze zomer wat in te snoeien om er wat meer affe dingen van te maken. Teveel plannen, te weinig handen #schaterlach

      Verwijderen
    2. En vooral tijd die vliegt... Ik ga je voorbeeld proberen volgen...Eerst de boel afmaken hier en dan pas aan iets anders beginnen... Benieuwd of dat gaat lukken! :-)

      Verwijderen
  15. Oh my, ik kan alleen maar denken 'heb - ben' :D Als je ze ooit wegdoet, ik heb een dochter van 4 :D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het staat haar heel mooi en wat wordt die kleine meid al groot!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fan van dat riempje! En 2 cm borstomtrek bij?? woow! indrukwekkend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige jurk is dit! Ik geniet zo van zulke prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik wil dat riempje naäpen, is dat gepermiteerd? Moet ik ergens op letten? ( nele (at) missyn (dot) be ) :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.