Khadetjes squirrelt er vrolijk op los

donderdag 14 november 2013
Ik realiseer me dat mijn liefde voor Free Spirit wat afgezaagd begint te worden, maar ik had jullie gewaarschuwd. De kleurencombinatie van het stofje leek me helemaal geschikt voor de ontvangers. Zo'n match, dat laat ik niet zomaar voorbij gaan. Uit de vele straffe madammen -met-bijhorende-tutorials viel mijn oog op deze post. Een bezoekje aan een niet bij name genoemde meubelgigant later, was ik helemaal klaar om haar favoriete gepersonaliseerde geboortecadeautje in te pikken. Het lampje is zo snel klaar dat het met stip naar nummer 1 gaat van mijn favoriete geboortecadeautje. Merci Hilde!

129-01
Stof: Squirrels and Nuts in Sea (David Walker voor Free Spirit) van bij Noeks
Patroon: hoesje voor glazen lamp van hilde@home
Het prachtige geboortekaartje was in zo'n lieflijke kleuren dat dit stofje er mooi bij aansluit. Hannah haar naam was in 'gestreepte' letters geschreven, dus kopieerde ik dat - man, dat heb ik geweten, wat een rotklusje om alle stukjes flock er van tussenuit te plukken.

129-02129-03

Daarna gaf ik me over aan de handleiding, om al onmiddellijk even te rebelleren - lintjes en zo zijn niet echt mijn ding. In plaats van biais (vind maar eens een kleur die past bij deze stof, zonder saai te zijn), wijzigde ik de afmetingen van de stof in 42,5 x 19 waardoor ik genoeg had om een zoompje te maken en het langs de binnenkant toch mooi afgewerkt is. een leuk projectje dus, waarvan er wel nog enkele zullen volgen. Ik citeer mijn khadetjeszoon: "Mama, waarom heeft die baby dat nodig, ik vind dat ook mooi".

22 opmerkingen:

  1. Vree schoon!!!
    En chapeau voor al het prutswerk!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig lampje! Het vele flockknipwerk loont!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele sjieke letters! dat ziet er niet makkelijk uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je dat echt geflockt?! Mens, wat een engelengeduld... petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat een klus met flockfolie. Maar een prachtig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat prachtig! en wat een werk! en je weet wat je te doen staat met Sinterklaas of Kerst, volgens mij wil de zoon ook een lamp ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super!! Ik denk dan "ik zou dat ook eens moeten proberen", jij doet het gewoon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn kin viel op de tafel toen ik las dat die naam geflockt is!
    En een prachtig lampje! Het toeval wil dat ik ook al een Ikea-lampjes-fan ben, dat er een eekhoorntjes-kraamcadeau op de planning staat en dat ik hier een stofje uit dezelfde reeks heb klaarliggen ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dan komt hier binnenkort iets wat jij kunt gebruiken!

      Verwijderen
  9. Oh, maar ik snap dat jouw Kadhetjes-zoon ook zo eentje wil hoor!!!
    Mooi stofje he, ik heb het in andere kleurencombinatie....
    De originele tutorial staat ook nog op mijn lijstje maar ik vind deze ronde precies leuker nu ik hem bij jou zie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. HayHay!
    Die lamp is mooi geworden!
    Ik heb zelf ook al twee hoesjes voor deze lamp gemaakt en cadeau gegeven, zo leuk!
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ongelooflijk dat je dit geflockt hebt! Wat een precisiewerkje.
    En de stofjes die je gebruikt, worden nooit afgezaagd hoor. 't Zijn telkens weer pareltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Uw kadhetjeszoon heeft groot gelijk ! (en ik die maar zat te turen naar dat scherm hoe jij die naam daar opgeschreven had gekregen !)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof gedaan! En dank je wel voor de vermelding ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.